favoritter har mistet link

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

favoritter har mistet link

Indlægaf iris » søn aug 05, 2012 19:55

jeg har windows 7 med IE 9 ... pludselig er situationen, at når jeg er på nettet fungerer mine favoritter uden problemer ... men hvis jeg forsøger at tilgå en favoritside direkte fra en genvej på skrivebordet eller fra stifinder virker linket ikke og siden bliver åbnet i WORD i stedet for på nettet! ... genveje fra proceslinjen virker dog fint.
jeg har tidligere kunnet tilgå mine favoritsider alle vegne fra ... de vises også nu med et ikon i form af 'en blank side', hvilket jeg mener betyder at systemet ikke ved, hvor det skal åbne filen ... egenskaber ser korrekt nok ud.
er der nogen, der ved, hvordan jeg får mine links tilbage?

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Trident/5.0)
iris

Re: favoritter har mistet link

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 05, 2012 22:16

Jeg har ikke tjek på Windows 7, så du får blot et gæt på en løsning, indtil mere vidende kommer forbi.

Du har sikkert fået knyttet url-genveje til Word i stedet for til din browser, og det skal du så have ændret. Prøv at højreklikke på en af genvejene og se om du har mulighed for at vælge Åbn med og så der vælge din browser (evt. via Egenskaber for genvejen). Ellers er der vist også et program i kontrolpanelet til at vælge tilknytninger til forskellige filtyper.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: favoritter har mistet link

Indlægaf iris » ons aug 08, 2012 11:33

ja, tænkte jo selv lidt af de samme tanker ... men tak alligevel for at skubbe mig videre i den rigtige retning ... løsningen var at klikke det rigtige sted under kontrolpanel/standardprogrammer ... kun guderne ved, hvordan den ændring så havde sneget sig ind i mit system
iris

Tilbage til Hjælp til alt