store billedfiler

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

store billedfiler

Indlægaf bornholm » ons aug 29, 2012 10:27

Hej med jer

Jeg bruger Picasa som jeg er meget tilfreds med og hvor jeg ofte markerer og sender billeder med/igennem ,ja jeg vælger jo at de skal sendes med thunderbird,hvis I forstår hvad jeg mener .I picasa har jeg indstillet størrelsen på billederne når de bliver sendt, men det sker en sjælden gang at jeg vedhæfter en billedfil eller to direkte fra dokumentet billeder hvor de originale billedmapper ligger, til en mail som jeg skal sende,men de fylder meget faktisk hele skærmen.
Jeg har forsøgt mig inde i worddokument/indstillinger/avanceret/ under billedfiler-her/står de faktisk til 220 uden det virker.
Jeg mener at at have læst at man kan gøre billedfilerne mindre i forbindelse med en mail men hvor/hvordan gør jeg det ???? Meget gerne lidt udførligt. Jeg bruger microsoft word 2010.

med venlig hilsen

Kaj

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB7.4; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; AskTbORJ/5.13.1.18107)
bornholm

Re: store billedfiler

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 29, 2012 13:47

Hej Kaj

Du skriver, at når du vedhæfter et billede direkte fra mappen Billeder, så bliver billedet for stort. Det er fordi, du mangler en funktion til at ændre størrelsen på billedet. Hvordan sender du de pågældende billeder - ved at vedhæfte dem inde fra Thunderbird?

Du kan risikere allerede at have en funktion til at ændre billedernes størrelse, prøv at højreklik på et billede og tjek, hvilke menupunkter du får frem.

Jeg forstår ikke, hvad du mener med indstillingerne i worddokument, for du prøver vel ikke at sende billederne inde fra Word?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bornholm » ons aug 29, 2012 14:39

Hej Kim

Du har helt ret i at jeg mangler en funktion til at ændre størrelsen på billedet ligesom i Picasa men hvor er den mon henne ??? Ja jeg vedhæfter dem i Thunderbird.
Når jeg højreklikker på billedet som du anviser står der bl.a. rediger ,er det det du mener ?
Jeg gik så ind i rediger og markerede et billede med --komprimer til e-mail men så blev alle billeder i mappen komprimeret til 160x160 dvs. ganske små billeder og det går jo ikke.Hvordan får jeg billederne tilbage igen til den gamlle størrelse/fortryder komprimer billeder.
Nej jeg sender dem ikke fra word

med venlig hilsen

Kaj
Bornholm

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 29, 2012 14:55

Umiddelbart vil jeg tro, at funktionen har lavet en ekstra kopi af dine billeder, så de originale billeder stadig er intakte. Havde du ikke mulighed for at vælge en størrelse, eller er 160x160 eneste mulighed?

Prøv at tjekke, om ikke funktionen ligner den, du kan se på denne side:
http://www.steve.maurer.net/tutorials/X ... e_pics.htm
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Hans » ons aug 29, 2012 15:17

@ Bornholm

Er du eller modtager af e-posten helt afhængige af at bilderne bliver sendt som vedhæft ?

Hvis kan du bruge - at plasere bilde direkte - i e-posten, findes der en funktion i Tb som - efter du har valgt et bilde (fra din fotomappe på din PC) skalere akkurat ned eller opp til den størrelse du ønsker. Og vips har du bilde i den størrelse du ønsker.
Men som sagt: det er plaseret i selve e-posten men ikke som vedhæft.
Er det en løsning du kan leve med ?
Give mig tilgivelse for mit urene dansk. Jeg forsøger at veksle mellem svensk, dansk og svensk alt efter hvilke fora jeg frekventere.
Så der går let kuk i kassen.
Hans

Indlægaf Karl Erik » ons aug 29, 2012 15:55

Hvis du højreklikker på et billed eller flere og vælger at sende dem til en postmodtager vil Windows spørge om billederne skal reduceres i størrelse.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Bornholm » ons aug 29, 2012 16:06

Hej Kim

Tak for de hurtige og hjælpsomme svar som altid .

Hans
Dit svar er et godt alternativ som jeg sagtens kan leve med.

Karl Du har helt ret men denne funktion som du omtaler ,har jeg ikke.

med venlig hilsen

Kaj
Bornholm

Indlægaf Gæst » ons aug 29, 2012 18:01

@ Bornholm

OK, jeg prøver i første omgang en vejledning i tekstform (hvis du ikke skjønner skal jeg heller kommer tilbage og lave en vejledning med skjerm-dump).

Når du har valgt og skrive en e-post i Tb, har du (fra oven Fra:
neste felt er Til:
neste felt Emne:
neste felt tekst valg & farve- & kursiv o.s.v og den næstsidste (før smile-fjes), tryg > bilde > der kommer op et vindue (som heder bildeegenskaber) , herfra velger du VELG (bilde)FIL. Og nu kan du manurere deg frem til det bilde du ønsker. I andre fane (størrelse forhold) vælger det ønsket.

Sig fra hvis du ikke får det til.
Gæst

Indlægaf Hans » ons aug 29, 2012 18:24

@ K. Ludviksen

Der står under Forumtilladelser: bl.a
Du kan redigere dine indlæg i dette forum.

Kan du sende meg en e-post, med en henvisning om hvor og hvordan. Jeg finder ikke denne mulighet.

rediget kl.19:25 : Nu kom rediger-knappen pludselig frem.
Give mig tilgivelse for mit urene dansk. Jeg forsøger at veksle mellem svensk, dansk og svensk alt efter hvilke fora jeg frekventere.
Hans

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 29, 2012 18:44

Den manglende knap skyldes, at du ikke var logget ind, da du skrev dit forrige indlæg.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Hans » ons aug 29, 2012 19:47

@ K. Ludviksen

Tak skal du ha. Jeg må ha vært uopmærksom,
Hans

Tilbage til Hjælp til alt