at skuppe op i kompozer ?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

at skuppe op i kompozer ?

Indlægaf chokmah » fre aug 31, 2012 15:45

Hej Kim jeg er ved at lave den her lille side for mig og nogen få bekendte http://b2mm.dk/Thisted.html , de er stort set ligeglade med hvordan det ser ud bare man kan se hvad der står og det kan man men der er dog en ting der genere mig og det er at indholdet bliver presset ned af , hvis du ser på siden i høje side så er der i bunden et youtube klip det var jo rart hvis det lå lige under teksten til høje , problemet har været der før og svaret var : valgin="top" men jeg kan ikke se hvor det skal stå i koden ? ja det ser også ret kikset ud med
-------------------- under : Thisted i 80 rene , men det er for at få tabellen til at passe , ja jeg er den sidste Dansker der bruger tabeller , det er for at dele siden op i 2 det er ikke smertefri men det virker nogenlunde

bedste hilsner
Bo

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:15.0) Gecko/20100101 Firefox/15.0
chokmah

Re: at skuppe op i kompozer ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 31, 2012 18:38

Jeg forstår ikke, hvad du mener med lige under teksten til højre. Er det boksen med:
Kode: Vælg alt
INDHOLD
(der er kun indhold hvis der står noget med bogstaver ..)

1.) Intro .. ( på vej)

osv. du tænker på? I så fald er videoen lige under. Hvis du vil have den højere op, skal du fjerne nogle af linjeskiftene efter "15.)".
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chokmah » fre aug 31, 2012 19:34

ja jeg ved godt det bliver sat på plads hvis man flytter linjer problemet er så komme indholdet i tabellen til venstre til at stå på en dum måde , jeg ved ikke om man kan få de 2 tabel firkanter til at opføre sig i det indhold de har uafhængigt af hinanden , forstår på den måde når man gør noget i den ene side så påvirker det ikke noget i den anden side
Mv
Bo
chokmah

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 31, 2012 20:16

Jeg ved ikke, hvad du mener, men i stedet for at kæmpe med tabeller og linjeskift til at lave layout, så brug CSS. Hvis du bruger en af mine skabeloner som udgangspunkt, så bliver det nok meget nemmere, og du får samtidig mere kontrol over layoutet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne