Musik til barnedåb

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Musik til barnedåb

Indlægaf chaplin51 » fre sep 07, 2012 13:59

Jeg har optaget en videofilm til vort barnebarns navngivning og i den anledning skal jeg bruge noget musik der passer til.
Har prøvet at google det men kan ikke finde noget, og det skal jo være gratis. Kan nogen hjælpr mig.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Re: Musik til barnedåb

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør sep 08, 2012 10:37

Vil du bare vise videoen ved navngivningen, eller har du også tænkt dig at lægge den på Internettet eller på anden vis distribuere den?

Hvis du kun vil vise den ved navngivningen, så brug noget musik, du allerede har, eller lån noget af andre i familien. Det vil ikke være lovligt, men medmindre der deltager nogle meget krasbørstige familiemedlemmer fra KODA eller lignende, så vil der ikke ske noget ved det. Hvis du vil distribuere filmen, så risikerer du nemmere, at det giver problemer med ophavshaver.

Hvis du vil have helt lovlig og gratis musik, så bliver det nok svært at finde noget, som er egnet. Der findes flere hjemmesider med gratis musik, fx http://freemusicarchive.org/ men det er typisk musik fra ukendte kunstnere, så du skal sandsynligvis lytte til en masse numre for at finde noget egnet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Musik til barnedåb

Indlægaf chaplin51 » lør sep 08, 2012 21:03

Tak for svaret
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Tilbage til Hjælp til alt