Firefox

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Firefox

Indlægaf meretejo » tors sep 27, 2012 14:12

Kære Ludvigs Hjørne!

Jeg har installeret Mozilla Firefox og brugt denne browser i flere år.
Nu har jeg opdaget, at der er visse fejl i opsætningen, da jeg fra starten har sjusket med set up'en. Jeg kan ikke finde ud af at rette det i programmet og spørger derfor, om jeg bare kan slette hele installationen af Firefox i Tilføj/fjern i kontrolpanelet og så installere Firefox på ny?

Mvh
meretejo

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20100101 Firefox/15.0.1
meretejo
meretejo

Re: Firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors sep 27, 2012 15:53

En geninstallation vil ikke gøre nogen forskel, fordi du ikke får fjernet dine brugerdata - som indeholder dine indstillinger. Du kan evt. prøve at nulstille dele af Firefox, tjek denne side:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Fire ... t_tilstand

Hvis det ikke hjælper på dine indstillinger, kan du starte helt forfra:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Fire ... stallation

Bemærk, at det måske vil være en god ide lige at lave en backup af dine bogmærker, så du kan gendanne dem, hvis du laver en ren geninstallation. Du kan læse, hvordan du laver en backup her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... .php#arkiv
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors sep 27, 2012 17:47

Kim Ludvigsen skrev:En geninstallation vil ikke gøre nogen forskel, fordi du ikke får fjernet dine brugerdata - som indeholder dine indstillinger. Du kan evt. prøve at nulstille dele af Firefox, tjek denne side:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Fire ... t_tilstand

Hvis det ikke hjælper på dine indstillinger, kan du starte helt forfra:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Fire ... stallation

Bemærk, at det måske vil være en god ide lige at lave en backup af dine bogmærker, så du kan gendanne dem, hvis du laver en ren geninstallation. Du kan læse, hvordan du laver en backup her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... .php#arkiv

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej igen og tak for svar med flere gode råd. Jeg har endnu ikke foretaget nogen ændring, fordi jeg lige først vil oplyse om, hvorfor jeg er ked af den installation af Firefox, som jeg har på min PC nu. :( Jeg har nemlig, da jeg hjalp en bekendt med at installere Firefox, opdaget, at jeg i min egen installation ikke har fået overført mine Favoritter fra Microsoft til Bookmarks. Jeg har nu senere forsøgt at importere dem til Firefox (fra Microsoft), men det vil ikke lykkes. Jeg forstår kun delvis de engelske anvisninger og kan ikke finde nogle på dansk. Jeg vil lige spørge om hjælp til dette, før jeg evt. sletter Firefox, og installere den fra ny.

Mvh
meretejo
Gæst

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors sep 27, 2012 18:49

Hej meretejo

Sørg først for at Internet Explorer er afsluttet.
I Firefox åbner du vinduet med bogmærker (Tast Ctrl+Shift+B)
I vinduet vælger du Funktioner -> Importer data fra en anden browser -> Microsoft Internet Explorer. Tryk på knappen 'Næste'. Vælg Favoritter og tryk på knappen 'Næste'.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf meretejo » lør sep 29, 2012 12:48

Jørgen Rasmussen skrev:Hej meretejo

Sørg først for at Internet Explorer er afsluttet.
I Firefox åbner du vinduet med bogmærker (Tast Ctrl+Shift+B)
I vinduet vælger du Funktioner -> Importer data fra en anden browser -> Microsoft Internet Explorer. Tryk på knappen 'Næste'. Vælg Favoritter og tryk på knappen 'Næste'.

---------------------------------------------------------------------------
Hej igen og mange tak for svar og undskyld min sene reaktion.

Jeg har fulgt din anvisning til punkt og prikke, men der kommer kun en enkelt af min Favorittter over i Bookmarks i Firefox. Jeg troede man kunne flytte samtlige favoritter, som for mit vedkommende er ca. 100 stk., fra Microsoft til Firefox på én gang.
Da jeg hjalp en anden med opsætningen af Firefox, blev der undervejs spurgt, om Favoritter fra Microsoft skulle overflyttes (eksporteres) til Firefox, hvilket jeg bekræftede, og da Firefox var installeret, vistes alle Favoritter fra Microsoft i Firefox's Bookmarks.
Jeg husker ikke, at jeg blev spurgt om det samme, da jeg installerede Firefox på min egen Pc. Men så må jeg vel nu flytte alle mine 100 Favoritter enkeltvis fra Microsoft over i Firefox Bookmarks? :?:
Mvh
mereteo
meretejo
meretejo

Indlægaf Klattrup » lør sep 29, 2012 13:13

I internet explorer (hvor jeg forventer at du har en menulinje)
'Filer' > 'Importer og eksporter' > marker 'Eksporter til en fil' > marker 'Favoritter' >tryk 'Næste' et par gange og husk hvor du ligger bookmark.htm

I Firefox
'CTRL'+'SHIFT'+'B'
'Funktioner' > 'Importer bogmærker fra HTML' > find 'bookmark.htm' som du lavede lige før, marker den og tryk på åben
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør sep 29, 2012 13:22

Den metode jeg foreslog skulle give en mappe med navnet 'Fra Internet Explorer' indeholdende dine importerede Favoritter.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/import-bookmarks-internet-explorer

Klattrups metode skulle også virke.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf meretejo » lør sep 29, 2012 22:05

Klattrup skrev:I internet explorer (hvor jeg forventer at du har en menulinje)
'Filer' > 'Importer og eksporter' > marker 'Eksporter til en fil' > marker 'Favoritter' >tryk 'Næste' et par gange og husk hvor du ligger bookmark.htm

I Firefox
'CTRL'+'SHIFT'+'B'
'Funktioner' > 'Importer bogmærker fra HTML' > find 'bookmark.htm' som du lavede lige før, marker den og tryk på åben

-----------------------------------------------------------------------------------
Kære Jørgen Rasmussen og kære Klattrup.

Tak igen til begge d' 'herrers svar med hjælp. Jeg har forsøgt begge veje, både via Microsoft / Filer og via Firefox/ Bookmarks.
Jeg kan bedst gennemføre forsøget fra Firefox, og jeg kan gennemføre hvert trin, og det ender med, at jeg får en ny i Bookmarks, der hedder Microsoft > Acer > Tom.
De mange andre der ligger i Favoritter, kommer ikke med.
Nu tror jeg ikke, jeg vil prøve mere, det er jo i virkeligheden ikke så vigtigt.
Endnu engang mange tak.

Mvh
meretejo
meretejo
meretejo

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn sep 30, 2012 0:16

Jeg har lige prøvet "min egen" metode og den virker heller ikke på min computer. Derimod kan jeg godt få Klattrups metode til at virke.
Jeg gik ud fra at det virkede. Så jeg testede ikke om det var tilfældet, inden jeg skrev mit svar.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Tilbage til Hjælp til alt