tilføje thunderbird som emailprogram under send til

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

tilføje thunderbird som emailprogram under send til

Indlægaf splinten » søn okt 21, 2012 20:37

Hej Ludvigs hjørne,
hvordan tilføjer jeg thunderbird som emailprogram når jeg højreklikker i et dokument i windows stifinder og vælger send til, jeg har kun thunderbird installeret som email program og det vises ikke

med venlig hilsen splinten

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20100101 Firefox/15.0.1
splinten

Re: tilføje thunderbird som emailprogram under send til

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 22, 2012 0:55

Jeg ved ikke, om menupunktet har skiftet navn i forhold til min gamle Windows XP, men prøv at vælge Postmodtager fra undermenuen i Send til, så skulle du gerne få åbnet en ny mail i Thunderbird.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf splinten » man okt 22, 2012 7:37

Hej Kim
tak for svaret ,problemet er at der er ikke nogen postmodtager under send til, men sjovt nok en faxmodtager og jeg kan ikke finde ud af hvor jeg får fat i postmodtager og sat den ind under sendt til.jeg har win7.
mvh.Splinten
splinten

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 22, 2012 7:45

Så må jeg desværre - næsten - melde pas. Jeg har ikke styr på Windows 7.

Men som mit "næsten" indikerer, så har jeg et enkelt forslag. Prøv at tjekke, om du har fået valgt et standardprogram til mail. Hvis du har det, og du alligevel ikke har en postmodtager i Send til, så må vi have en Windows 7-bruger på banen med forslag.

Jeg ved ikke, hvor du finder indstillingerne for standardprogrammer i 7'eren, men du kan også bare klikke på min mailadresse: ludvigs@kimludvigsen.dk - hvis du får åbnet en ny mail i Thunderbird, så er Thunderbird opsat som dit standardprogram til mail.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » man okt 22, 2012 7:51

Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf splinten » man okt 22, 2012 10:30

Hej Kim
jeg har thunderbird som standard email program, men jeg kan se der er et spændende link fra Klattrup som jeg vil prøve når jeg kommer hjem,jeg melder tilbage senere
mvh. splinten
splinten

Indlægaf stoney » man okt 22, 2012 11:39

Kim Ludvigsen skrev:Så må jeg desværre - næsten - melde pas. Jeg har ikke styr på Windows 7.

Men som mit "næsten" indikerer, så har jeg et enkelt forslag. Prøv at tjekke, om du har fået valgt et standardprogram til mail. Hvis du har det, og du alligevel ikke har en postmodtager i Send til, så må vi have en Windows 7-bruger på banen med forslag.

Jeg ved ikke, hvor du finder indstillingerne for standardprogrammer i 7'eren, men du kan også bare klikke på min mailadresse: ludvigs@kimludvigsen.dk - hvis du får åbnet en ny mail i Thunderbird, så er Thunderbird opsat som dit standardprogram til mail.

Windows 7

Kontrolpanel--standartprogrammer--Angiv dine standartprogrammer--vælg dit mailprogram--Benyt dette program som standart.
Så bør det virke i win.7
stoney
stoney

Geografisk sted: jylland

Indlægaf Gæst » tirs okt 23, 2012 7:20

Hej og godmorgen,
det link du sendte Klattrup var lige det der skulle til så nu har jeg en postmodtager igen under send til menuen,
tak for hjælpen til alle :D
mvh splinten
Gæst

Indlægaf Gæst » tirs okt 23, 2012 8:01

jeg var vist lige hurtig nok, postmodtager blev oprettet under send til,men det starter ikke mit thunderbird program op, selvom det står som standardprogram,kikkede under standardprogrammer angiv tilknytninger og der stod mapimail til et ukendt program så jeg satte det til thunderbird, det skulle jeg nok ikke have gjort for nu forsvandt postmodtager i menuen send til :oops: og jeg kan ikke få det tilbage som det stod i starten, nogen forslag?
mvh. splinten
Gæst

Indlægaf stoney » tirs okt 23, 2012 10:58

Gæst skrev:jeg var vist lige hurtig nok, postmodtager blev oprettet under send til,men det starter ikke mit thunderbird program op, selvom det står som standardprogram,kikkede under standardprogrammer angiv tilknytninger og der stod mapimail til et ukendt program så jeg satte det til thunderbird, det skulle jeg nok ikke have gjort for nu forsvandt postmodtager i menuen send til :oops: og jeg kan ikke få det tilbage som det stod i starten, nogen forslag?
mvh. splinten

Åben kontrolpanel-- åben genoprettelse ---åben systemgendannelse-- tryk næste --vælg et gndannelsespunkt-- tryk ok.
Efter lidt tid vil computeren være som før.
Husk det skal være et gendannelsespunkt fra før du lavede noget om.
stoney
stoney

Geografisk sted: jylland

Indlægaf splinten » tirs okt 23, 2012 14:42

Hej Stoney
fulgte din vejledning, det gik fint,fik fulgt linket fra Klattrup og denne gang fungerer alt som det skal :D , så endnu engang tak til alle for assistance
mvh. splinten
splinten

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne