stavekontrol i kompozer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

stavekontrol i kompozer

Indlægaf troels Jørgensen » man mar 07, 2011 11:42

jeg så at jeg kunne importere en fil med dansk stavekontrol til Kompozer.
Det har jeg gjort. Men, når jeg installerer den får jeg at vide, at den ikke kunne installeres, for det kræver en genstart. Det hjælper bare ikke at genstarte. Hvad gør jeg galt.
Jeg har windows 7
troels Jørgensen

Re: stavekontrol i kompozer

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man mar 07, 2011 17:07

Hej Troels

Jeg tror du har misforstået meddelelsen da du installerede udvidelsen. Normalt bliver man kun bedt om at genstarte KompoZer, hvis installationen lykkedes.
Har du slået stavekontrollen til? Du kan enten anvende 'løbende stavekontrol' eller 'almindelig stavekontrol'. Se menuen Rediger.
Det kan også være du har fået fat i en stavekontrol der ikke virker. Hvad hedder filen og hvor har du hentet den?
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf troels Jørgensen » ons mar 09, 2011 15:21

Jeg har vedhæftet fejlmeddelelsen, hvoraf det også fremgår, hvad filen hedder, jeg håber du kan hjælpe mig.
Vedhæftede filer
fejlmelding stavekontrol.jpg
troels Jørgensen

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons mar 09, 2011 16:08

Hej Troels

Hent den danske ordbog fra denne side: http://kompozer.sourceforge.net/l10n/myspell/.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf LenaB. » man okt 29, 2012 23:21

Jørgen Rasmussen skrev:Hej Troels

Hent den danske ordbog fra denne side: http://kompozer.sourceforge.net/l10n/myspell/.

Jeg har også prøvet at indstillere sprogpakke for Kompozer. Der kommer også en besked om, at jeg skal genstarte Kompozer. Hvordan genstarte man Kompozer? Og hvordan kan jeg se, at den sprogpakke er i Kompozer nu?

Venlig hilsen,
LenaB.
LenaB.

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man okt 29, 2012 23:38

Hej LenaB

Der er forskel på en ordbog til stavekontrollen og så en sprogpakke. Ordbogen som ovenstående link fører til, er til KompoZer 0.8. Den danske sprogpakke retter et par fejl programmet.
Du genstarter KompoZer ved at afslutte programmet og starte det igen. Du kan se, om du har installeret sprogpakken og ordbogen i menuen Funktioner -> Tilføjelser -> Udvidelser og i menuen Funktioner -> Tilføjelser -> Sprog.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf LenaB. » man okt 29, 2012 23:46

Jørgen Rasmussen skrev:Hej LenaB

Der er forskel på en ordbog til stavekontrollen og så en sprogpakke. Ordbogen som ovenstående link fører til, er til KompoZer 0.8. Den danske sprogpakke retter et par fejl programmet.
Du genstarter KompoZer ved at afslutte programmet og starte det igen. Du kan se, om du har installeret sprogpakken og ordbogen i menuen Funktioner -> Tilføjelser -> Udvidelser og i menuen Funktioner -> Tilføjelser -> Sprog.

Mange tak Jørgen!Har prøvet det du har beskrevet. Nu ser det ud som om det lykkedes mig at installere programmet :D
LenaB.

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne