indbakke i thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

indbakke i thunderbird

Indlægaf janro » lør nov 17, 2012 17:48

hej
jeg er ny bruger af thunderbird, har tidligere brugt outlook expres.
jeg har 3 forskellige email adresser, i stedet for at de har hver sin indbakke, kan det lade sig gøre at alle mails havner i den samme indbakke.
et tillægsspørgsmål.
den gamle computer med xp og outlook expres er gået død, nu har jeg fået en computer med win 7.
kan jeg på en eller anden måde overføre den backup jeg har af outlook til thunderbird.
backup`en består af nogle filer der hedder boe-filer.
mvh
jan

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:16.0) Gecko/20100101 Firefox/16.0
janro

Re: indbakke i thunderbird

Indlægaf Klattrup » lør nov 17, 2012 18:10

jeg har 3 forskellige email adresser, i stedet for at de har hver sin indbakke, kan det lade sig gøre at alle mails havner i den samme indbakke.

Ja, men det er gemt godt væk

Funktioner > Kontoindstillinger > der ser du dine emailkonti, udvid en af dem og vælge 'Serverindstillinger' > Tryk på knappen "Avanceret" og vælg den du vil bruge (selv har jeg valgt 'Global Indbakke' til alle mine konti) gøres selvfølgelig ved alle dine konti

indlæsning af backuppen har jeg desværre ikke forstand på.
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 17, 2012 20:01

Thunderbird kan ikke hente mailene i backuppen. Du skal en omvej, hvilket er noget sværere, fordi du ikke længere har Windows XP. Det nemmeste havde været at installere Outlook Express på en computer med XP og så indlæse backup'en i den, herfra kan Thunderbird så importere mailene. Problemet er, at du ikke kan installere Outlook Express i Windows 7.

Du kan i stedet installere Windows Live Mail, som er en efterfølger til Outlook Express. Selvom Windows Live Mail bruger et andet mailformat, skulle du vist kunne overføre mailene fra BOE-filen til programmet, men spørg mig ikke, hvordan du gør. Næste trin er så at få flyttet mailene over i Thunderbird. Jeg er ikke klar over, om den nye udgave af Thunderbird kan importere direkte, men ellers kan det gøres ved hjælp af udvidelsen ImportExportTools:
http://nic-nac-project.de/~kaosmos/mboximport-en.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf janro » søn nov 18, 2012 0:03

jeg takker for svarene, men har lige et spørgsmål mere.
hvordan får jeg thunderbird til at starte i indbakke når jeg åbner programmet.
mvh
jan
janro

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn nov 18, 2012 1:08

Hej Jan

Måske er udvidelsen 'Select Inbox' løsningen.
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/select-inbox/
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne