Trådløs internet hopper af og på .. pris

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Trådløs internet hopper af og på .. pris

Indlægaf ikj » man nov 26, 2012 21:25

Hej

Mit trådløse internet kan det ene øjeblik vise fuld forbindelse på pc'en, for det næste øjeblik at hoppe af, uden at jeg kan komme på igen.

Nogle gange løser problemet sig ved at flytte pc'en 20 centimeter, andre gange må jeg give op. Det sker også med andre devices.

Ret frustrerende.

Jeg bor i hus og har en forholdsvis ny router fra tdc stående i kælderen. Tdc's bedste efter sigende.

Men forbindelsen i etagen over er mildest talt meget svingende. Tidligere havde jeg ingen problemer. Det kan evt være naboens internet, der går ind over.

Under alle omstændigheder VIL jeg have ordentligt stabilt trådløst internet i hele huset.

Tdc tror jeg ikke på kan løse det.

So what to do? Ny router? Skal man have én ud at ordne det, og hvad skal det koste? Og hvem i givet fald?
Nogen bud?

mvh
ikj

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/537.11 (KHTML, like Gecko) Chrome/23.0.1271.64 Safari/537.11
ikj

Re: Trådløs internet hopper af og på .. pris

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 27, 2012 5:26

Når du skriver, du får fuld forbindelse, er det så hastigheden, eller er det signalstyrken, du tænker på? Hvis det er hastigheden, så har det ingen betydning.

Hvis signalstyrken er god, så er det svært at sige, hvad der går galt. Men hvis signalstyrken er svag, så er er det derfor, du får udfald. Forklaringen kan være noget i etageadskillelsen, der forringer signalet. Har du prøvet, hvordan det virker, hvis du har routeren stående oppe i stedet for i kælderen?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf ikj » tirs nov 27, 2012 13:19

Hej Kim
Tak for svar.
Det er signalstyrken, der det ene øjeblik kan være max og det næste forsvinde, så meget, at jeg ikke kan komme på. Det sker uden at jeg har flyttet på computeren.

Jeg har forsøgt at forbinde en anden router med netværkskabel fra kælderrouteren gennem gulvet, men uden held. Jeg ved ikke om, der er særlige hensyn, jeg skal være opmærksom på.
mvh
ikj
ikj

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 27, 2012 14:47

Når signalstyrken svinger så meget, så vil jeg i første omgang mistænke routeren eller det trådløse netkort i PC'en for at have en fejl.

Har du prøvet med flere forskellige PC'er for dermed at tjekke, om fejlen er i routeren eller i PC'en?

Hvad skete der, da du prøvede med den ekstra router? Var det også med trådløs forbindelse videre til PC'en, eller var det med kabel hele vejen?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt