Java og chrome

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Java og chrome

Indlægaf mailo » søn dec 02, 2012 10:10

Jeg bruger Chrome og HAR installeret java. Men når jeg vil ind på netbank, gør Chrome opmærksom på, at der mangler et plugin. Derefter vil den have Java installeret - igen. Men når det er overstået, og jeg igen vil ind på netbank, kommer den samme meddelelse igen og igen... Jeg har slettet Chrome og installeret igen. Jeg har slettet Java og renset med Ccleaner. Men intet hjælper.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/537.11 (KHTML, like Gecko) Chrome/23.0.1271.95 Safari/537.11
mailo

Re: Java og chrome

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 02, 2012 10:33

Hvad skriver Chrome helt nøjagtigt, når du besøger netbanken?

De fleste netbanker tilbyder mulighed for, at du kan tjekke din opsætning, prøv om ikke din bank også har en sådan mulighed. Der vil du kunne aflæse, hvilke plugins banken kan se, deres versionsnummer, og om de virker med banken.

Har du prøvet, om du kan komme ind i banken med Internet Explorer eller Firefox?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mailo » søn dec 02, 2012 10:38

Det virker med IE, men det også altid virket med Chrome. Ved alle tjek af version af java, også på javas egen hjemmeside, vil den have java installeret. Det virker ikke som om, at Chrome kan se, at java allerede er der. Jeg har også afprøvet det hos Arkivalier Online, der også benytter java. Der virker det også kun med IE.
mailo

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 02, 2012 12:04

Prøv at skrive følgende i adresselinjen og tryk så på Enter:
chrome://plugins/

Du får så vist en side med alle dine plugins i Chrome, tjek om Java er på listen.

Du skriver ikke, hvordan du tidligere har installeret Java, hvis Java ikke er på listen, så prøv at installere via Chrome ved at gå ind på denne side og så tjekke og installere Java ud fra, hvad siden foreslår:
http://java.com/en/download/installed.jsp
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mailo » søn dec 02, 2012 17:22

Nu har jeg læst internettet igennen :wink:

Og fulgt vejledningerne her. Chrome vil tilsyneladende ikke tale sammen med Java. Det kan jeg læse, at andre også har problemer med. Men i samme åndedrag bliver Firefox omtalt og anbefalet. Så jeg tænkte, at det kunne jeg da lige så godt prøve. Og minsandten om det ikke virker. Problemfrit 7-9-13. Så jeg lukker og slukker her og takker for forslagene. PS Der er så opstået et andet problem. Læs herom under Firefox Sync. :wink:
mailo

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne