browserproblem

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

browserproblem

Indlægaf baks » tors dec 13, 2012 13:46

Jeg checker mine hjemmesider i Firefox, Chrome og Internet Explorer inden upload.

Firefox er nem at tale med og skriver det som jeg har lavet KompoZer

Google Chrome gør mine overskrifter mindre.

Internet Explorer laver linieskift - f.eks foto-crooner.dk skriver den

foto-
crooner.dk

f.eks. her: http://www.foto-crooner.dk/testside-dk.html

Jeg ved godt de 2 problembrowsere falder lidt udenfor her, men måske er der alligevel nogen der har et tip.

mvh
baks

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:17.0) Gecko/20100101 Firefox/17.0
baks

Re: browserproblem

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 13, 2012 15:39

Der er enkelte ting, som de forskellige browsere håndterer forskelligt, fx skriftstørrelse. Hvis du angiver en præcis skriftstørrelse, vil den være den samme i alle programmerne, men du har brugt koden <big> (knappen "større tekst" i KompoZer), og så er det op til browserne at bestemme. Dette kan forklare forskellen mellem Firefox og Chrome. Bruger du stilark (CSS), får du meget mere styr på den slags, tjek denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... in-css.php

Jeg har ikke adgang til en Internet Explorer, så jeg kan ikke tjekke, hvad der sker i den. Måske det har noget at gøre med, at du har brugt tabeller til layout (det er ikke en god ide!). Du kan muligvis forhindre ombrydningen ved at gå ind i kildekodevisning i KompoZer og foretage en lille tilføjelse:

Find dette:
<span style="font-family: Helvetica,Arial,sans-serif;"> &nbsp;foto-crooner.dk</span>
og tilføj dette:
white-space:nowrap;
Så resultatet bliver dette:
<span style="font-family: Helvetica,Arial,sans-serif;white-space:nowrap;"> &nbsp;foto-crooner.dk</span>
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: browserproblem

Indlægaf baks » tors dec 13, 2012 20:01

Ja, det er rigtig jeg bruger <big> knappen for at lave teksten større. Jeg savner også en rude man kan skrive fontstørrelsen i - men det har jeg ikke kunne finde i KompoZer.

Jeg har brugt CSS, men jeg syntes det er for bøvlet og svært at huske hvordan var det nu lige, hvis der går lidt tid imellem man bruger det, så jeg bruger tabeller nu.

Din tilføjelse virker godt på linieskiftet, så det er OK nu.

Forskellen i tekststørrelsen er der stadig, men ikke mere end at jeg kan leve med det.

Mange tak for din indsats

mvh
baks
baks

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne