Java

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Java

Indlægaf Grethe Rasmussen » ons dec 12, 2012 16:41

Hej Kim
Kan det passe at jeg skal opdatere Java i både I E og Firefox. Efter jeg har taget den ned i I E påstår Firefox at jeg ikke har den nyeste funktion, men når jeg så prøver at tage den fra Plug-ins i Firefox som lyser orange kommer den frem med at jeg allerede har den nyeste og om jeg vil genindstallere. Hvad svarer jeg på det? Computeren har været genstartet.

M.v.h.
Grethe

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:17.0) Gecko/20100101 Firefox/17.0
Grethe Rasmussen

Re: Java

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 13, 2012 15:24

Prøv at besøge http://java.com/en/download/installed.jsp med Firefox for at tjekke Java-versionen. Hvis siden konstaterer, at du har en gammel version, vil den hjælpe dig med at få installeret en nyere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Grethe Rasmussen » tors dec 13, 2012 16:11

Hej Kim

Tak for svaret. Linket viser at jeg har den nyeste version installeret så det er da lidt mærkeligt at Firefox så skriver at jeg kører med en forældet version. Men mange tak for hjælpen og god jul.

M.v.h.
Grethe
Grethe Rasmussen

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors dec 13, 2012 16:55

Hej Grethe

Jeg opdaterede Java i går til version 7 Update 10 via Windows kontrolpanel -> Java. Den normale download-side tilbyder version 7 Update 9.
Du kan se, om du kan opdatere Java via Windows kontrolpanel -> Java.
Ellers kan du prøve at hente installationsfilen her: http://www.oracle.com/technetwork/java/ ... 80261.html
Du skal downloade den der hedder 'Windows x86 Offline jre-7u10-windows-i586.exe'. Husk at vælge 'Accept License Agreement' først. Når filen er hentet afsluttes alle andre programmer og du installerer filen. Hvis du bliver tilbudt andet (f.eks. en toolbar), fravælger du det.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Grethe Rasmussen » tors dec 13, 2012 17:52

Hej Jørgen
Tak for svaret, det er lykkedes at installere version 10, men nu fungerer min netbank så kun i Firefox og ikke i I E, men det kommer måske når browseren finder ud af at der er en nyere version.

M.v.h.
Grethe
Grethe Rasmussen

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors dec 13, 2012 18:24

Hej Grethe

Java skulle virke i begge browsere. Får du ingen Fejlmeddelelser? Har du et link til din netbank?
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Grethe Rasmussen » tors dec 13, 2012 18:56

https://www.sparekassen-vendsyssel.dk/netbank/

Hej Jørgen

Her er linket, desværre forstår jeg ikke at gøre det aktivt, men det skulle jo ikke være det store problem.

Grethe
Grethe Rasmussen

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors dec 13, 2012 19:43

Hos mig indlæses Java-apletten korrekt i både Firefox og Internet Explorer.
Har du testet Java-installationen i Internet Explorer? http://java.com/en/download/installed.jsp
I IE kan du også prøve at klikke på ikonet af tandhjulet og vælge Administrer tilføjelsesprogrammer. Til venstre markerer du 'Værktøjslinjer og udvidelser'. Til højre markerer du de to Java-plugins. Se om de er aktiverede.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Grethe Rasmussen » tors dec 13, 2012 19:55

Hej igen

Når jeg bruger linket bliver hjulet bare ved med at snurre rundt uden at der sker mere. I værktøjslinier og udvidelser er begge Java-plugins aktive, så der var heller ikke noget at komme efter.

M.v.h.
Grethe
Grethe Rasmussen

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre dec 14, 2012 20:47

Hej Grethe

Der kan være gået noget galt under opdateringen. En mulig løsning er, at afslutte alle programmer og afinstallere Java. (Hvis der er mere end en version, afinstalleres de alle).
Genstart computeren. Slet mappen Java i mappen med programmer. Hent version 7 Update 9. http://www.java.com/en/download/index.jsp og opdater den via Windows kontrolpanel -> Java.
Hvilken version af Internet Explorer bruger du?
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Grethe Rasmussen » fre dec 14, 2012 23:20

Hej Jørgen
Nu har jeg afinstalleret og genindstalleret. Java virker i begge browsere i version 9, men så snart jeg opdaterer til version 10 kan I E ikke se at Java er installeret Jeg bruger I E 9, men mest Firefox så problemet er jo ikke så stort. Men mange tak for hjælpen.

Mvh
Grethe
Grethe Rasmussen

Indlægaf Grethe Rasmussen » lør dec 15, 2012 23:21

Hej Jørgen

Lige for at fortælle at version 10 virker i begge programmer nu, efter at den version sparekassen tilbyder også er blevet version 10, hvilket er sket i dag, så jeg skal nok bare ikke være helt så hurtig til at tage de nye opdateringer. Jeg siger endnu engang tak for hjælpen og rigtig god jul.

Mvh

Grethe :D
Grethe Rasmussen

Tilbage til Hjælp til alt