Trojanske heste

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Trojanske heste

Indlægaf matik » søn nov 26, 2006 22:33

Jeg har en ny pc´er købt denne sommer. I starten havde jeg antivirusprogrammet "Antivir". Jeg begyndte desværre for vel en måneds tid siden at få "Trojanske heste" ind på computeren. Har søgt hjælp fra flere flinke folk. Fik bl.a. rådet at skifte til AVG sikkerhedsprogrammet. Jeg har også "AD Aware" installeret. Jeg kører efterhånden daglige scanninger med begge programmer og har også fulgt et råd om at slå "Systemgendannelse" fra og køre scanninger i "Fejlsikret tilstand". Jeg får - næsten regelmæssigt - ca. hver anden dag meldinger fra AVG´en om, at den har fundet TROJANSKE HORSES PROXY med forskellige endelser:
ky, - kg, - xq,- HQS (2 gange), - HSP25.D (5 stk.), HSN, - HQR, - 25.D, (4 stk.), - 25.K, - 25.L, (3 stk.), - 25.S, - 25.U, -

25.A1 - Om denne sidste fra d.d. står der i Object Details:
Fil navn A0001070.exe
C:\System Volume Information\_restore{84E3769B-5954-4094-A286-9596CF5E9217}\RPI\ og er på 38 kb.

Ad Awaren finder hver gang nogle MRU List og Tracking Cookie.

Jeg er meget træt af disse "husdyr". Men ved ikke, hvad jeg gør ved dem. Vil være meget taknemmelig, hvis jeg kan få hjælp til at slippe af med dem.[/u]
matik

Re: Trojanske heste

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 26, 2006 23:27

matik skrev:Jeg får - næsten regelmæssigt - ca. hver anden dag meldinger fra AVG´en om, at den har fundet TROJANSKE HORSES PROXY med forskellige endelser

Det kunne tyde på, at du ikke har fået ryddet skidtet helt væk, og at det med jævne mellemrum danner nye filer. Jeg har desværre ikke tjek på, hvordan du får renset helt op. Prøv evt. at spørge i Spywarefris forum:
http://www.spywarefri.dk/forum

matik skrev:Ad Awaren finder hver gang nogle MRU List og Tracking Cookie.

Jeg er meget træt af disse "husdyr". Men ved ikke, hvad jeg gør ved dem. Vil være meget taknemmelig, hvis jeg kan få hjælp til at slippe af med dem.

Den slags er på ingen måde farlige, du kan nøjes med at ignorere dem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons feb 14, 2007 12:38

Kim Ludvigsen skrev:
matik skrev:Jeg får - næsten regelmæssigt - ca. hver anden dag meldinger fra AVG´en om, at den har fundet TROJANSKE HORSES PROXY med forskellige endelser

Det kunne tyde på, at du ikke har fået ryddet skidtet helt væk, og at det med jævne mellemrum danner nye filer. Jeg har desværre ikke tjek på, hvordan du får renset helt op. Prøv evt. at spørge i Spywarefris forum:
http://www.spywarefri.dk/forum

matik skrev:Ad Awaren finder hver gang nogle MRU List og Tracking Cookie.

Jeg er meget træt af disse "husdyr". Men ved ikke, hvad jeg gør ved dem. Vil være meget taknemmelig, hvis jeg kan få hjælp til at slippe af med dem.

Den slags er på ingen måde farlige, du kan nøjes med at ignorere dem.
Gæst

Indlægaf Gæst » lør feb 24, 2007 8:26

matik skrev:Jeg har en ny pc´er købt denne sommer. I starten havde jeg antivirusprogrammet "Antivir". Jeg begyndte desværre for vel en måneds tid siden at få "Trojanske heste" ind på computeren. Har søgt hjælp fra flere flinke folk. Fik bl.a. rådet at skifte til AVG sikkerhedsprogrammet. Jeg har også "AD Aware" installeret. Jeg kører efterhånden daglige scanninger med begge programmer og har også fulgt et råd om at slå "Systemgendannelse" fra og køre scanninger i "Fejlsikret tilstand". Jeg får - næsten regelmæssigt - ca. hver anden dag meldinger fra AVG´en om, at den har fundet TROJANSKE HORSES PROXY med forskellige endelser:
ky, - kg, - xq,- HQS (2 gange), - HSP25.D (5 stk.), HSN, - HQR, - 25.D, (4 stk.), - 25.K, - 25.L, (3 stk.), - 25.S, - 25.U, -

Fil navn A0001070.exe
C:\System Volume Information\_restore{84E3769B-5954-4094-A286-9596CF5E9217}\RPI\ og er på 38 kb.

Jeg er meget træt af disse "husdyr". Men ved ikke, hvad jeg gør ved dem. Vil være meget taknemmelig, hvis jeg kan få hjælp til at slippe af med dem.[/u]
Gæst

Indlægaf nesager » lør feb 24, 2007 9:29

Anonymous skrev:
matik skrev:Jeg har en ny pc´er købt denne sommer. I starten havde jeg antivirusprogrammet "Antivir". Jeg begyndte desværre for vel en måneds tid siden at få "Trojanske heste" ind på computeren. Har søgt hjælp fra flere flinke folk. Fik bl.a. rådet at skifte til AVG sikkerhedsprogrammet. Jeg har også "AD Aware" installeret. Jeg kører efterhånden daglige scanninger med begge programmer og har også fulgt et råd om at slå "Systemgendannelse" fra og køre scanninger i "Fejlsikret tilstand". Jeg får - næsten regelmæssigt - ca. hver anden dag meldinger fra AVG´en om, at den har fundet TROJANSKE HORSES PROXY med forskellige endelser:

Fil navn A0001070.exe

Hej gæst.
Har du ikke andet at lave en at gentage hvad andre skriver,kom med nogle gode råd i stedet for.

Mvh. nesager
nesager

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 24, 2007 10:29

nesager skrev:Hej gæst.
Har du ikke andet at lave en at gentage hvad andre skriver,kom med nogle gode råd i stedet for.

Mvh. nesager

Jeg tror, det er en fejl i forummet. Der er tit lignende indlæg i Mozilladanmarks forum, der bruger det samme program. Indlæggene er altid fra en gæst, det tidligere indlæg citeres i sin helhed, og der står ikke noget nyt, og det er typisk gamle indlæg, der citeres.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf nesager » lør feb 24, 2007 12:17

Kim Ludvigsen skrev:
nesager skrev:Hej gæst.

Mvh. nesager

Jeg tror, det er en fejl i forummet. Der er tit lignende indlæg i Mozilladanmarks forum, der bruger det samme program. Indlæggene er altid fra en gæst, det tidligere indlæg citeres i sin helhed, og der står ikke noget nyt, og det er typisk gamle indlæg, der citeres.

Hej.
Det er ikke for at genere nogen,men det er bare lidt irreterende at når man følger et emne så at det kun er en gentagelse der vises.
Mvh. nesager
nesager

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 24, 2007 12:21

nesager skrev:Det er ikke for at genere nogen,men det er bare lidt irreterende at når man følger et emne så at det kun er en gentagelse der vises.

Jeg bliver også irriteret, når de kommer. Hvis bare jeg vidste, hvad der udløser den slags, kunne jeg måske stoppe dem, men jeg er på bar bund.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » man feb 26, 2007 12:22

Hej
Jeg har bare et forslag, og det er nok heller ikke sjovt, for dem der laver de indlæg med ingenting, det er nok ikke det de ville opnå.
Det er altid en gæst, og ikke en der er logget ind med navn, præcis der er der jo også en forskel, når man klikker på udfør, efter at have skrevet et indlæg.
Med andre ord, kan fejlen ikke opstå der ?
Jeg tror ikke det er tilfredsstillende for nogen af parterne med et tomt indlæg.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » man feb 26, 2007 19:41

Jan Krag skrev:Jeg har bare et forslag, og det er nok heller ikke sjovt, for dem der laver de indlæg med ingenting, det er nok ikke det de ville opnå.

Det underlige er bare, at det oftest er gamle indlæg, der besvares og citeres på den måde. Og dem, der har sendt indlægget, prøver aldrig igen. Heller ikke i tråde, hvor der netop debateres, hvad der er gået galt.

Vi havde på et tidspunkt en debat i Mozilladanmarks forum, hvor vi var inde på, om det var muligheden for at skrive via nyhedsgrupper, der var årsag til fejlen. Men det kan det dårligt nok være, for dette forum giver ikke adgang via nyhedsgrupper. Slår man ip-adressen på afsenderen op, er det tilsynelandende ganske almindelige brugere i Danmark, der har postet indlæggene.

Men hvorfor de fejler og hvorfor de aldrig prøver igen, det er et af livets store mysterier.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt