Windows Live Mail

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Windows Live Mail

Indlægaf Normann Louis Olsen » fre jan 11, 2013 15:08

Siden jeg installerede Windows Live Mail har jeg tre fire gange fået fyldt min indbakke med dubletter af gamle mails. I det værste tilfælde begyndte systemet at hente over 700 (syv hundrede) mails, som jeg havde set før og måske endda slettet.
Jeg bruger Outlook (2007) til at håndtere mine *.live.dk mails, men kan (naturligvis) også se dem direkte fra min livekonto.

Er der nogen som kan genkende problemet og hjælpe mig med at løse det?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:18.0) Gecko/20100101 Firefox/18.0
Venlig hilsen
Normann Louis Olsen

Re: Windows Live Mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 11, 2013 16:38

Ved du, om du bruger POP3 eller IMAP til dine mails?
Bruger du Windows Live Mail eller Outlook til dine mails? Eller begge programmer?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Normann Louis Olsen » fre jan 11, 2013 20:56

Jeg anvender POP3/SMTP.

Jeg vil helst bruge alene ét program, Outlook, men da det første gang strømmede ind med gamle mails dér kiggede jeg også efter på min live-konto.

I dag har jeg forsøgsvis skaffet mig adgang til mine mails via en nyoprettet konto hos Thunderbird med samme *.live.dk adresse. Dér lå mails fra 7. januar til og med i dag, alle sammen mails jeg havde set og slettet før.

Nu har jeg altså tilsyneladende mulighed for at bruge tre programmer for at læse mails og slette dem i et af programmerne, uden det får indflydelse på indholdet i de andre!

Der er vist ingen tvivl om, at Windows Live Mail opbevarer mine mails på en eller flere servere, som administreres af Windows. Kan jeg/man slette dem mens de ligger på serveren, sådan som det vist er muligt hos fx TDC via webmail?
Venlig hilsen
Normann Louis Olsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 11, 2013 21:55

Ved POP3 sletter de fleste mailprogrammer automatisk mails fra serveren, når de er hentet. Jeg ved ikke, hvorfor det ikke er tilfældet hos dig, måske du på et tidspunkt er kommet til at ændre indstillingen til dette. Tjek kontoindstillingerne i din Outlook - følgende valgmuligheder er fra en engelsk guide, hvor jeg prøver at gætte, hvad de hedder på dansk. De kan altså hedde noget andet, hvis jeg gætter forkert:

Klik på menupunktet Funktioner => Konti => Vis eksisterende konti => Næste => markér den pågældende konto i oversigten => Rediger => Flere indstillinger (måske: Avanceret) => der skal ikke være flueben ud for Efterlad meddelelser på serveren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Normann Louis Olsen » fre jan 11, 2013 22:16

Tak, det ser rigtigt ud.
I Outlook vælg Kontoindstillinger>Rediger>Flere indstillinger>Avanceret og her, under Levering, marker én af mulighederne for at at fjerne meddelelser fra serveren.
Det har jeg gjort og så ser jeg, hvad det medfører.

P.S. Du må meget gerne beskrive proceduren med Outlooks engelske terminologi, som jeg kan bruge til at orientere en engelsktalende kontakt om dit løsningsforslag. Eventuelt med et link til dit udmærkede hjælpeforum.
Venlig hilsen
Normann Louis Olsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 12, 2013 4:56

De engelske menupunkter:

Tools menu => E-mail Accounts => View or change existing e-mail accounts => Next => Select your ISP account => Change => More Settings => Advanced => Leave a copy of messages on the server.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Normann Louis Olsen » lør jan 12, 2013 8:06

Perfect. Sover du aldrig?
Venlig hilsen
Normann Louis Olsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 12, 2013 10:48

Det sker da, men på underlige tidspunkter og sjældent ret længe ad gangen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt