Tastatur med PS-2 stik

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Tastatur med PS-2 stik

Indlægaf Phillip » ons jan 23, 2013 20:16

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg har mistet mit gode gamle Microsoft-tastatur til min stationære pc.
Tastaturet havde et kabel med et PS-2 stik i enden, som passede til den runde bøsning på min pc.
Jeg har prøvet at få fat på et lignende tastatur, men det har vist sig at være sværere end jeg regnede med. I stedet fortalte en forhandler mig, at jeg blot kunne købe et tastatur med et usb-stik, og så sætte det i en ledig port på min stationære pc. Så jeg købte sådan et tastatur, og satte det i en usb-2-udgang, men det ser ikke ud til at virke - der kommer hele tiden en fejlmelding på min skærm, som siger noget i retning af, at der ikke er forbindelse mellem tastaturet og min pc, men jeg forstår det ikke, for usb-stikket sidder i pc,en!
Kan det være fordi min pc kun fungerer, hvis det tilsluttes et tastatur med et PS-2- stik?
Jeg vil derfor høre om, der er nogle af jer, der måske ved, hvor jeg kan købe et tastatur med et PS-2- kabel - eller om nogen kan give mig en anden løsning på mit problem.
Jeg er i en slem kattepine, da jeg jo ikke kan få adgang til min pc.
På forhånd mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Kjeld

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)
Phillip

Re: Tastatur med PS-2 stik

Indlægaf Klattrup » ons jan 23, 2013 20:37

Ved http://www.pc-elektronik.dk/shop/ kan du købe et tastatur med PS/2 stik
Tryk på 'EDB-HARDWARE'
- - 'Tastaturer' (der skal rulles lidt ned i sidemenuen før det dukker op)
- - '2' (altså side 2)
og så er det "Varenummer: TASTATUR SORT
TASTATUR
Tastatur Logitech Internet 350 sort PS/2"

Du skal dog være opmærksom på at priserne vises uden moms og porto normalt udgør 60 kr
Men jeg kan dog fortælle at jeg selv har gode erfaringer med dem som købssted (selvom siden virker noget out-of-date)
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Gæst » ons jan 23, 2013 20:49

Hej Klattrup

Mange tak for din hurtige hjælp.
Jeg prøver butikken, du nævner.

Mange hilsner
Kjeld
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 23, 2013 20:51

Inden du drøner ud og bruger penge, så prøv lige først at sætte tastaturet til i et andet USB-stik på computeren. Jeg har flere gange været ude for, at ét stik ikke virker, mens andre gør. Generelt burde du ikke have problemer med at bruge et USB-tastatur, hvis computeren er mindre end 10 år gammel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » tors jan 24, 2013 12:37

Hej
Det er billigere og nemmere, at få fat i et adapter-stik mellem USB og PS2- stik.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Hans » tors jan 24, 2013 18:32

Give mig tilgivelse for mit urene dansk. Jeg forsøger at veksle mellem svensk, dansk og svensk alt efter hvilke fora jeg frekventere.
Så der går let kuk i kassen.
Hans

Indlægaf Jan Krag » lør jan 26, 2013 12:51

Hej
Det er noget i den retning jeg mener
http://www.ajdata.dk/
Nå det kan jeg ikke.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Hans » man jan 28, 2013 3:45

Billede

koster 30 -50kr.
Har selv brugt denne løsning i 2 -3 år.
Men er du interessert i et nytt tastatur m.mus, må der være mange PC tastatur som er adskillige billigere.

USB til PS2 49kr : http://www.mytrendyphone.dk/shop/usb-ad ... ults_image

forstår ikke, den koster (også hos MytrendyPhone i N) 39kr.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg tror du burde tage en telefon til AJ elektronik. Jeg lure på omder følger med en mus (som man skulle tro af bildet).
Give mig tilgivelse for mit urene dansk. Jeg forsøger at veksle mellem svensk, dansk og svensk alt efter hvilke fora jeg frekventere.
Så der går let kuk i kassen.
Hans

Indlægaf Kim » tirs feb 05, 2013 9:29

Hej alle i flinke mennesker

Mange tak for jeres råd. Det er herligt, at vi har sådan et forum, hvor vi kan hjælpe hinanden - og hvor folk også skæver til hvad tingene koster.
Jeg har prøvet at sætte usb-kablet fra min pc til samtlige usb-stik på computeren, men tastaturet vil bare ikke virke. Så nu prøver jeg så løsningen med en adapter, den viste på billedet ser for mig ud til at kunne bruges.

Bedste hilsner

Kjeld
Kim

Tilbage til Hjælp til alt