kan ikke starte i fejlsikret eller nogen anden tilstand

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

kan ikke starte i fejlsikret eller nogen anden tilstand

Indlægaf Morten74h » ons mar 13, 2013 22:28

Hej

Jeg har fået en virus, sidst min bærbare har opdateret :twisted:

Jeg regnede så med at jeg at jeg kunne gå i fejlsikret og download maleware program, men fejlsikret lukker ned inden man kan gøre noget som helst. Det er det samme med eller uden net o i promt. Hvad kan jeg gøre?????

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.22 (KHTML, like Gecko) Chrome/25.0.1364.152 Safari/537.22
Morten74h

Re: kan ikke starte i fejlsikret eller nogen anden tilstand

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors mar 14, 2013 0:19

Kan du starte Windows normalt?

Hvordan viser virussen sig?

Har du et antivirusprogram installeret? Og har du i så fald lavet en bootdisk med antivirusprogrammet?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Morten74h » tors mar 14, 2013 16:07

Det er en af de der viruser som sig betal x antal kroner og spærre skærmen.

jeg kan køre windows ind, men kan ikke gøre noget da skørmen blokeres med det samme.

jeg har antivirus program, men ved ikke hvordan jeg laver bootdisk med programmet. og skader det alle mine billeder som ligger på hard disken????
Morten74h

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors mar 14, 2013 16:42

Ved du, hvad virussen hedder? Så kan vi måske finde en løsning specifikt til den på nettet.

Kan du få adgang til noget, hvis du lader som om, du vil betale? Altså hvis du klikker dig videre fra beskeden om, at du skal betale - men sørg selvfølgelig for ikke at oplyse kreditkortoplysninger eller andet, der kan misbruges.

Hvilken Windows har du på den ramte computer?

Er computeren i netværk med den computer, du bruger til at skrive her? Jeg tænker på, om du måske kan få adgang til dine data via et lokalt netværk.

Hvis du har samme antivirusprogram på begge computere, kan du måske lave en bootdisk fra den du bruger her. Hvilket Antivirusprogram bruger du?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors mar 14, 2013 16:53

Jeg ved ikke hvad den hedder for nu er jeg kun blokeret med en helt hvid skærm.

Man kan ikke lade som man skal betale, men skal købe fisk i en kiosk der fører dem og så skal man vist nok indtaste en kode som sender dem vidre.....

Den bærbare kører på vista og er min fars, jeg skriver fra min egen bærbare.

jeg mener min fars computer microsoft essentials sequrity, jeg sel bruger den samme. Hvordan gør man det over lokalt net????
Gæst

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors mar 14, 2013 17:07

Der findes sikkert flere løsninger. Jeg faldt lige over Windows Defender Offline. http://windows.microsoft.com/en-US/windows/what-is-windows-defender-offline.
Måske kan den fjerne den ransomware du har fået installeret.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Gæst » tors mar 14, 2013 17:16

det prøver jeg, men hvordan kan programmet starte på den ramte computer når jeg ikke kan styre den?????
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors mar 14, 2013 18:33

Du bruger programmet på din bærbare til at lave en CD eller en bootbar USB, som du så kan bruge til at boote på den ramte computer. Der er en vejledning på den side, som Jørgen henviste til, og jeg vil tro, at programmet også hjælper dig gennem processen.

Hvis Windows Defender ikke kan få ram på bæstet, så vend tilbage, så må vi finde et andet program, der kan.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Regmos » fre mar 15, 2013 18:31

Du kan prøve at få Spywarefri.dk til at kigge på det. Det kræver en del få renset computeren, for alt det snavs der er sluppet ind.

Du kan se et eksempel her: http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/85647/

Foretrækker du at prøve selv, kan HitmanPros kickstart sandsynligvis give dig adgang til computeren, men den bør stadig kigges igennem bagefter.

http://www.surfright.nl/en/kickstart

De to videoer på siden forklarer alt. HitmanPro kræver muligvis en registrering, før den fjerner noget.
Den den er gratis, men starter en 30 dages prøveperiode. Så bliver du inficeret igen om 31 dage, er du nødt til at købe programmet.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf linux-abc.dk » fre mar 15, 2013 21:39

Hej
Jeg ved godt at det virker svært hvis man ikke er kendt med det, men..................... Det simpleste vil nok være at brænde en CD eller DVD med en Linux-distibution på en anden PC, boote op på den skive og flytte alle filer der skal gemmes over på en extern harddisk med USB eller firewire. Så kan maskinen formateres, geninstalleres og den er helt fri for evt. rester af dit virusangreb. :)
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Tilbage til Hjælp til alt