vedhæfte videofiler

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

vedhæfte videofiler

Indlægaf shogun » fre maj 24, 2013 16:00

Hej med jer
Jeg har optaget nogle videoklip som ligger på Picasa. Her vælger jeg at f.eks et klip skal sendes med thunderbird .
Hvordan får jeg vedhæftet og sendt videofilen ??? eller er der en anden løsning med thunderbird ???

med venlig hilsen
Kaj

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/6.0; MDDSJS)
shogun

Re: vedhæfte videofiler

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 24, 2013 18:08

Kan du ikke bare sende et link til filen på Picasa? Det er klart det nemmeste og smarteste.

Hvis du vil sende filen, så den kommer med i mailen, skal du først have downloadet den til din egen computer, og du risikerer så problemer, hvis filen er større end 6 MB. Mange mailservere vil ikke acceptere filer, der er større end 6 MB.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf shogun » fre maj 24, 2013 19:15

Hej Kim
Normalt sender jeg jo et link med en kopi af en addresse men jeg er ikke klar over hvad du mener med at sende et link af videofilen på Picasa til modtageren og hvordan du gør det ??
På forhånd tak

med venlig hilsen
Kaj
shogun

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre maj 24, 2013 19:47

Hej Kaj

Der er en vejledning (på engelsk) her, der forklarer, hvordan du vælger det mailprogram du vil bruge i Picasa: https://support.google.com/picasa/answer/11049?hl=en
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 24, 2013 19:56

Åh, jeg rodede tingene lidt sammen. Jeg regnede med, at du også brugte Picasa til at gemme billeder og video på nettet, men det er jo ikke sikkert, at du gør det. Jørgens link angiver, hvordan du sender billeder fra Picasa via mail. Men du risikerer problemer med størrelsen, som tidligere beskrevet.

Hvis videoen er for til at blive sendt i en mail, så vend tilbage og fortæl lige, hvor stor den er. Der findes flere tjenester, der kan bruges til at dele store filer med andre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf shogun » fre maj 24, 2013 21:50

Hej Jørgen og Kim

I har så vidt ret begge to på en måde .Mine billeder og videoer ligger på Picasa og når jeg skal sende et billede eller en video bliver jeg spurgt om at vælge et mailprogram og jeg vælger selvfølgelig Thunderbird men så vil jeg løbe ind i et problem for for videofilerne ligger mellem 30 og 200 mgb og nogle vil sikkert blive endnu større,men er der ikke noget med at man kan " pakke" en fil. Jeg har mange gange været ude for at at pakke filer ud når jeg har modtaget mails. ??? Håber at I har et godt råd til mig for det vil jo være morsomt hvis jeg kunne sende videofiler til familien men det er helt nyt for mig.

med venlig hilsen
Kaj
shogun

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 24, 2013 22:39

Videofiler er allerede pakket, så du kan ikke pakke dem mindre. Med så store filer er du bedst tjent med at bruge en online tjeneste til at opbevare billederne og så lade modtageren hente dem derfra. Der findes mange muligheder, Dropbox er nok det bedst kendte. Dropbox giver dig 2 GB gratis plads, og det er muligt at tilkøbe mere. En anden mulighed er at benytte en online backup-tjeneste, der understøtter fildeling. IDrive tilbyder 5 GB gratis plads, og også her kan du tilkøbe mere plads, hvis det bliver nødvendigt. Du burde dog være dækket helt fint ind med de gratis løsninger, hvis du kun skal bruge dem til at kunne sende dine videofiler.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf shogun » lør maj 25, 2013 10:10

Hej med jer

tak for det gode råd -det vil jeg se lidt nærmere på
med venlig hilsen
Kaj
shogun

Tilbage til Hjælp til alt