Jeg får tæsk :-)

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Jeg får tæsk :-)

Indlægaf USAUSB » lør mar 10, 2007 18:56

Hej Ludvig.

First time here!

Jeg er kommet i den situation at jeg er "kommet til" at køre en fdisk på min externe USB HDD. Jeg har på fornemmeren at jeg får tæsk af konen når hun opdager at, hele foto albummet er væk :?

Er der på nogen måde noget at gøre? Win XP kan godt se drevet, men kan ikke åbne det, da det ikke er formateret, skriver maskinen når jeg prøver at åbne drevet.

Jeg er meget forsigtig med at installere programmer da det kan å ud over HDD´en.

Nogen som kan hjælpe mig?
USAUSB

Re: Jeg får tæsk :-)

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 10, 2007 19:17

USAUSB skrev:Jeg er kommet i den situation at jeg er "kommet til" at køre en fdisk på min externe USB HDD. Jeg har på fornemmeren at jeg får tæsk af konen når hun opdager at, hele foto albummet er væk :?

Mener du format? En fdisk burde ikke slette noget.

USAUSB skrev:Er der på nogen måde noget at gøre? Win XP kan godt se drevet, men kan ikke åbne det, da det ikke er formateret, skriver maskinen når jeg prøver at åbne drevet.

Jeg er meget forsigtig med at installere programmer da det kan å ud over HDD´en.

Du må endelig ikke installere noget på USB-drevet, men det betyder ikke noget, hvis du installerer på den almindelige harddisk. Der kan du passende installere PC Inspector File Recovery, der burde kunne redde dine data. Du skal sandsynligvis benytte metoden Find mistet drev, der er omtalt på trin for trin-guiden til PC Inspector.

Husk, når du gendanner data fra USB-drevet, skal du gendanne dem på den almindelige harddisk, du må ikke gendanne dem på USB-disken.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Jeg får tæsk :-)

Indlægaf USAUSB » lør mar 10, 2007 19:35

Den skriver under FIND MISTET DREV " Bad parameter in boot sector : root directory cluster (4143380214) > count of clusters ! "
:cry:

Det skriver den i alle 3 valgmuligheder

Jeg har kun fdisket drevet, så den er vist ikke formateret
USAUSB

Indlægaf USAUSB » lør mar 10, 2007 19:59

Nu scanner jeg med GetDataBack og den finder alle filerne :D så må vi lige håbe at det dur

pt. 3 timer tilbage
USAUSB

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 10, 2007 20:09

USAUSB skrev:Nu scanner jeg med GetDataBack og den finder alle filerne :D så må vi lige håbe at det dur

pt. 3 timer tilbage

Pyyh! Så er ægteskabet måske reddet ...
Medmindre GetdataBack kan gendanne den gamle fil-tabel, skal du huske at gendanne data på en anden disk end USB-disken, ellers får du overskrevet data.

Og jeg kan nu se, at jeg huskede forkert, fdisk sletter de gamle diskinformationer til fordel for en ny opdeling af disken (jeg fik blandet det sammen emd checkdisk). Nå, men lad os håbe getDataBack virker.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf USAUSB » lør mar 10, 2007 20:23

:D ja det bliver nu spændende at se hvad der sker, når den er færdig.

Den scanner i LBA Mode, hvad så det end er
USAUSB

Indlægaf USAUSB » søn mar 11, 2007 9:18

Dejligt, det virkede og så til kun $79 :shock: så får jeg ikke tæsk alligevel
USAUSB

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 11, 2007 11:35

USAUSB skrev:Dejligt, det virkede og så til kun $79 :shock: så får jeg ikke tæsk alligevel

Tillykke!

Lidt synd, at det gratis program ikke kunne klare opgaven.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

skadet usb nøgle kan data reddes ?

Indlægaf thomastot » man jun 04, 2007 13:17

jeg har data på en formentlig skadet 128 mb usb nøgle. Win XP kan se drevet, men når man klikker på den får jeg melding om at der ikke er et drev. Kan mine data reddes ? :cry:
thomastot

Re: skadet usb nøgle kan data reddes ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 04, 2007 13:26

thomastot skrev:jeg har data på en formentlig skadet 128 mb usb nøgle. Win XP kan se drevet, men når man klikker på den får jeg melding om at der ikke er et drev. Kan mine data reddes ? :cry:

Prøv med de to programmer, der er nævnt tidligere i tråden. Du kan evt. prøve med det gratis program først (PC Inspector File Recovery).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt