win vista proceslinje

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

win vista proceslinje

Indlægaf aageknudsen » søn jul 07, 2013 23:00

Hej, Har en vista installeret , og når jeg minimere et program kan jeg ikke maximere det igen, ret irreterne da jeg bruger det meget så er der nogen det kender til problemet og kan hjælpe?

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/6.0)
m.v.h..
Aage Knudsen
aageknudsen

Re: win vista proceslinje

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 07, 2013 23:52

For lige at forstå problemet: Du minimerer programmet og prøver så at maksimere det igen ved at klikke på knappen i proceslinjen? Ellers forklar lidt nærmere, hvordan du minimerer og prøver at maksimere.

Gælder det alle programmer, eller kun nogle? Hvis det kun er nogle, så giv os et eksempel eller to på programmer, der ikke vil makke ret.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf aageknudsen » man jul 08, 2013 9:02

Hej igen, tak for det hurtige respons, jeg minimer fra knappen i øverste højre hjørne og prøver at maximere fra samme hjørne men det kan ikke lade sig gøre det er det der er problemet.
Skal hele tiden lukke programmet ned og starte forfra.
m.v.h..
Aage Knudsen
aageknudsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 08, 2013 9:40

Nu er jeg næsten mere forvirret. Du minimerer vinduet, gendanner det via knappen i proceslinjen, og når du derefter prøver at maksimere ved at klikke på maksimér-knappen, så sker der ikke noget? Men hvis du genstarter programmet, så kan du godt maksimere ved at klikke på maksimér-knappen?

Gælder det alle programmer og vinduer, eller kun nogle?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf aageknudsen » man jul 08, 2013 11:47

hej, syntes ellers at det var så fint det jeg skrev.
men ja, jeg minimer ved at trykke på knappen i højre hjørne, og maximer ved at trykke på knappen i højre hjørne men jeg "gendan fra " som jo skulle maximere igen. men ved denne handling sker intet programmet bliver liggende på proces linjen. altså jeg kan ikke åbne programmet fra proces linien igen når jeg har lagt det der ned.
Håber dette er en fyldestgørende forklaring.

Mvh. Aage knudsen
m.v.h..
Aage Knudsen
aageknudsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 08, 2013 14:11

Hej Aage

Det er lidt svært, fordi vi nok bruger forskellige betegnelser for tingene, så jeg bliver desværre nødt til at spørge lidt mere. Kan du prøve at beskrive trin for trin, hvad du gør, hvad der sker, og hvad du forventede, der skulle ske. Altså noget i stil med:

1. Jeg klikker på knappen øverst til højre i programvinduet for at minimere programmet.
2. Programmet minimeres.
3. Jeg klikker på programmets knap i proceslinjen nederst på skærmen for at gendanne programmet til samme størrelse som før.
4. Programmet gendannes, så det er åbent, som før jeg minimerede det.
5. Jeg klikker på knappen øverst til højre for at maksimere programmet.
6. Der sker ikke noget.
7. Jeg forventede at programmet skulle blive maksimeret, så det fyldte hele skærmen.

P.S. Fortæl også lige, om det gælder for alle programmer og vinduer eller kun for nogle.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf aageknudsen » tirs jul 09, 2013 7:16

1. Jeg klikker på knappen øverst til højre i programvinduet for at minimere programmet.
2. Programmet minimeres.
3. Jeg klikker på programmets knap i proceslinjen nederst på skærmen for at gendanne programmet til samme størrelse som før.
4. Nu er det problemet opstår?
5. Jeg klikker på knappen på proceslinien for at maksimere programmet.
6. Der sker ikke noget.???
7. Jeg forventede at programmet skulle blive maksimeret, så det fyldte hele skærmen.
Og ja korrekt, det gælder alle programmer og hele tiden!
m.v.h..
Aage Knudsen
aageknudsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 09, 2013 8:33

Hej Aage

Så har jeg endelig forstået problemet. :D

Så vidt jeg kan se efter en søgning på nettet, så kan problemet opstå, hvis Windows tror, at programmet tidligere var placeret uden for det synlige skærmområde. Du skulle kunne få programmet frem igen ved at holde Windows-tasten og Skift-tasten nede samtidigt, mens du klikker 2-3 gange på tasten med pilen mod venstre. Hvis det ikke hjælper, så prøv i stedet med tasten med pilen til højre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne