hvad betyder det

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

hvad betyder det

Indlægaf slip » tors jul 25, 2013 9:44

Hej Ludvigs Hjørne

Når jeg tænder min pc viser den efter et stykke tid en lang meddelelse med hvid skrift på blå baggrund. Der står en masse talkoder, som jeg ikke forstår betydningen af, men øverst i teksten står der: "Inaccessible_BOOT_DEVICE". Hvad kan det betyde i en edb-sammenhæng? Jeg har prøvet at tænde og slukke pcén mange gange, men jeg får hver gang den samme meddelelse - så jeg kan ikke åbne min pc!
Håber I kan hjælpe mig med en forklaring.

Venlig hilsen
Søren

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/6.0)
slip

Re: hvad betyder det

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 25, 2013 11:42

Det betyder, at computeren ikke kan finde en harddisk på din computer. Årsagen er sandsynligvis, at harddisken er gået i stykker, men det kan dog også skyldes, at det "blot" er partitioneringen af den, der er gået koks i. I sidstnævnte tilfælde kan dine data reddes, i førstnævnte tilfælde er dine data sandsynligvis gået tabt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors jul 25, 2013 12:44

Hej Kim

Mange tak for din tilbagemelding.
Kan jeg selv fixe "partioneringen" af harddisken, eller skal der professionelle folk til det?
På et tidspunkt af opstarten står der, at jeg ved at klikke på tasten f8 kan fejlrette pcén. Er der nogen kommando her, som kan afsløre, hvad der er galt med harddisken?

Mvh
Søren
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 25, 2013 14:19

Det kræver måske ikke en professionel, men i hvert fald en nørd. Men du kan i første omgang prøve at trykke på F8 og så melde tilbage her, hvad der så sker.

Har du backup af dine data?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf slip » tors jul 25, 2013 14:38

Hej Kim

Jeg kan jo desværre ikke tage et skærmprint fra min pc, men jeg har taget et par fotos, der dels viser den besked, jeg får i første omgang, og dernæst det pcén skriver, når jeg trykker på f8-tasten.
Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg kan vedhæfte de to fotos til denne her besked!

Mvh
Søren
slip

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 25, 2013 15:15

Prøv at tjekke guiden i MozillaDanmarks forum, det fungerer på samme måde i dette forum:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Hvor ... et_billede

Har du backup af dine data?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » fre jul 26, 2013 10:15

Hej Kim

Jeg forstår ikke "koden" der kommer, når der klikkes å¨"Img"!
Billede Hvad skal jeg sætte ind, der hvor der står billed.url?
For mig ser det ud som om, at man kan hente et foto, eller anden form for fil, hvis man har en hjemmeside, hvor det ligger i img-mappen, men mit problem er jo netop, at jeg ikke kan komme ind på min hjemmeside, da min pc ikke kan åbnes!
Hvis du har en email-adresse, hvor jeg kan sende de to skærmdump til, så kan du måske se, hvad problemet er.
Ja - jeg har heldigvis taget backup af de fleste vigtige filer på pcén, men langt fra alle - desværre.

Mvh
Søren
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 26, 2013 11:21

Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 26, 2013 15:29

Jeg har modtaget dem. Nummer to skærmbillede viser fejlsikret tilstand, hvilket betyder, at det måske ikke er helt så slemt, som jeg først troede.

Prøv i første omgang at bruge piletasterne til at gå ned og vælge Start normalt.

Hvis du stadig får den blå skærm, så prøv at atter bruge F8, og vælg så Fejlsikret tilstand.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » fre jul 26, 2013 19:23

Jeg prøver - og håber det bedste.

Mvh
Søren
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt