Jeg installerede et program, som lavede rav i den. Da det var blevet fjernet igen, efterlod det diverse "stumper", som ikke ville forsvinde på sædvanlig vis. Desuden bevirkede programmet, at jeg bagefter ikke havde Google som startside, men en anden søgemaskine, som jeg ikke husker navnet på. Men efter at have hentet et program ned, som hedder Revo Uninstaller, og ladet det tjekke det hele, fik jeg omsider fjernet alt "snavset", og Google er nu tilbage.
Men tilsyneladende har mit "eksperiment" nu bevirket, at Windows Sikkerhedscenter af og til kommer med denne besked: "avast Antivirus rapporterer, at det er deaktiveret". På en knap står der: "Slå til nu". (Endvidere viser oversigten: Firewall - Skadelig software - Spyware m.m. hvor alt er OK) - Når jeg så kontrollerer avast Antivirus, fortæller det > "Dit system er sikkert" og ved start popper ovre til højre beskeden op: "Dine virusdefinitioner er blevet automatisk opdateret". - Så jeg forstår ikke, hvad der menes med, at avast Antivirus er deaktiveret.
Hvordan løses dette problem med Windows Sikkerhedscenter?
På forhånd tak for svar.
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:23.0) Gecko/20100101 Firefox/23.0