Windows Sikkerhedscenter - avast Antivirus

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Windows Sikkerhedscenter - avast Antivirus

Indlægaf Berndt » tors sep 19, 2013 18:40

Jeg installerede et program, som lavede rav i den. Da det var blevet fjernet igen, efterlod det diverse "stumper", som ikke ville forsvinde på sædvanlig vis. Desuden bevirkede programmet, at jeg bagefter ikke havde Google som startside, men en anden søgemaskine, som jeg ikke husker navnet på. Men efter at have hentet et program ned, som hedder Revo Uninstaller, og ladet det tjekke det hele, fik jeg omsider fjernet alt "snavset", og Google er nu tilbage.

Men tilsyneladende har mit "eksperiment" nu bevirket, at Windows Sikkerhedscenter af og til kommer med denne besked: "avast Antivirus rapporterer, at det er deaktiveret". På en knap står der: "Slå til nu". (Endvidere viser oversigten: Firewall - Skadelig software - Spyware m.m. hvor alt er OK) - Når jeg så kontrollerer avast Antivirus, fortæller det > "Dit system er sikkert" og ved start popper ovre til højre beskeden op: "Dine virusdefinitioner er blevet automatisk opdateret". - Så jeg forstår ikke, hvad der menes med, at avast Antivirus er deaktiveret.
Hvordan løses dette problem med Windows Sikkerhedscenter?

På forhånd tak for svar.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:23.0) Gecko/20100101 Firefox/23.0
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Windows Sikkerhedscenter - avast Antivirus

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors sep 19, 2013 18:48

Du er ikke den eneste med problemet, der er et par løsningsforslag i avast' forum (på engelsk):
http://forum.avast.com/index.php?topic=126882.0
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Windows Sikkerhedscenter - avast Antivirus

Indlægaf Berndt » fre sep 20, 2013 14:51

Tak for henvisningen.
Jeg valgte et af de sidste forslag i forummet: At geninstallere avast Antivirus-programmet.
Det synes at have virket. Jeg har i hvert fald ikke fået nogen oplysning om, at programmet er deaktiveret.
Hvis det er så enkelt, ærgrer jeg mig over, at jeg ikke kom på den ide selv.

Tak for hjælpen (jeg håber ikke, jeg bliver nødt til at vende tilbage til problemet!).
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne