mailkode

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

mailkode

Indlægaf malinois » tors okt 03, 2013 7:09

fik hjælp af HP, til et problem...dvs...vedkommende slettede mit netværkskort...så comp. måtte nulstilles til fabriksindstill.
alt blev lagt på ekstern harddisk inden...dog..nu da jeg downloader mozilla mailprog. igen m. min kode...kommer der intet...der står blot at pop3 server ikke svarer
hvad gør jeg ...alle mine mail ligger jo der.
skye

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/30.0.1599.66 Safari/537.36
malinois

Re: mailkode

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 03, 2013 20:24

Du skal have fundet Thunderbirds datamappe i backuppen. Det er desværre ikke helt nemt, da det vist er en skjult mappe.

Mappen hedder Thunderbird, og den skulle gerne ligge på denne placering i backuppen:
C:\Users\<brugernavn>\AppData\Roaming
Luk Thunderbird.
Klik på Windows-logoet (startknappen).
I søgefeltet nederst, skriver du:
%appdata%
og trykker på Enter.
Du får nu åbnet en mappe med en masse undermapper. Find mappen Thunderbird, og omdøb den til Sletmig-Thunderbird.
Tag nu mappen Thunderbird, som du fandt før, og flyt den over ved siden af Sletmig-Thunderbird.
Åbn Thunderbird.
Du skulle nu gerne have alle dine gamle mails og din kontoopsætning på plads.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf malinois » lør okt 05, 2013 11:36

:D takker for hurtigt svar og har nu thunderbird igen og´alle mail.

Arbejder jo en del fra min comp...så fremtidig vil jeg have backup.
det kan jeg vist også få v. thunderbird...ikke ?
Grunden var at mine mail ligger på imap...fik jeg af vide af udbyder.....

Sååå er der div tilføjelser hos jer tillige.....og som mail er nu, - er der ingen ekstra funktioner....kun mail.

hvad kan jeg downloade mere her hos thunderbird som hjælp ?

og skriften er meget´´ lille...hvor retter jeg så det ?

bedste hilsen Skye
malinois

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 05, 2013 12:59

Du kan ændre skriftstørrelsen ved at trykke på tasterne Ctrl og plustasten. Ctrl og minus gør skriften mindre, hvis du kommer til at gøre den for stor.

Med IMAP ligger mailene på serveren, så dem behøver du reelt ikke lave backup af. Medmindre du har overført mails til mapper, som du kun har lokalt (under Lokale mapper). Med en backup af dem, slipper du dog for at hente dem igen fra serveren.

Udvidelser og indstillinger ligger hos dig, og dem kan du lave backup af ved at kopiere en enkelt mappe og dens undermapper til en anden hardisk/USB, eller hvor du nu vil gemme backuppen. Du får samtidig backup af mailene.

Luk Thunderbird. Vigtigt!
Klik på Windows-logoet
I søgeboksen nederst skriver du:
%appdata%
Tryk på Enter
Find mappen Thunderbird, og kopier den til det ønskede sted.
Bruger du et backupprogam, skal du bare bede det lave backup af den samme mappe. Bemærk, at der også ligger en mappe med navnet Thunderbird i din programmappe. Den indeholder kun programmet, ikke dine mails, udvidelser osv.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne