Fejl i Kontoindstillinger?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Fejl i Kontoindstillinger?

Indlægaf viggojoe » søn okt 20, 2013 10:49

Jeg bruger Thunderbird med Global mappe for 4 forskellige mail konti med snesevis af filtre, der sorterer mine mails ud i diverse undermapper.

Og i årevis har det nu fungeret effektivt og helt uden problemer.
Men pludselig er der opstået en fejl, måske?
Jeg ved ikke hvorfor.

Når jeg går ind på Funktioner > Kontoindstillinger
og markerer den konto, jeg ønsker at redigere,
så er der ingen adgang til menuen for kontoindstilling,
kun følgende fejlmelding, som jeg ikke forstår:

(Serverindstillinger)
Den lokale mappesti "C:\Users\hanmark\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\7rfdq585.default\Mail2\Local Folders" er ikke egnet til opbevaring af meddelelser. Vælg en anden mappe.

Jeg ved ikke, hvad der er sket, eller hvad jeg skal gøre for at komme videre?

For en ordens skyld kan jeg bemærke, at mit mailprogram stadig fungerer perfect, både ud- og indgående, og alle mails bliver sorteret as usual.
Så jeg har ikke megen lyst til at pille ved noget og måske hazardere hele systemet (et kæmpe netværk af mapper, som jeg har bygget op i årenes løb).
Det er kun kontoindstillings programmet, der ikke virker.

Mvh

Viggo Jørgensen
(ID: hanmark)

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101 Firefox/24.0
viggojoe

Re: Fejl i Kontoindstillinger?

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn okt 20, 2013 12:21

Hej Viggo

Jeg har undersøg sagen, og kan se, at der er flere brugere der oplever den samme fejlmeddelelse. Der arbejdes på sagen. https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=921371.

Gå i menuen Funktioner -> Indstillinger -> Avanceret -> Generelt. Klik på Avancerede indstillinger. Det åbner et nyt vindue. Klik på Jeg lover at være forsigtig. I det nye vindues søgefelt skriver du mail.root. Højreklik på hvert enkelt indstillingsnavn og vælg Kopier. Indsæt det kopierede indstillinger her i forummet.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne