I.E. fungerer ikke. Er frosset.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

I.E. fungerer ikke. Er frosset.

Indlægaf Berndt » man okt 28, 2013 18:57

Selv om jeg klarer mig fint med Firefox, er det rart at have Int. Expl. i reserve.
Men siden jeg havde problemer med Java for nogle dage siden (nogle rester af programmet måtte fjernes med "Microsoft FixIt"), har PC'en med den nye Java virket langsom. Måske er det en tilfældighed.
Men nu virker I.E. slet ikke. Siden der vises ser normal ud, bortset fra, at der nu er 2 rækker favoritlinier for oven (?) - Og intet virker, siden er helt død - fastfrosset.

En ny installation af I.E. 9 kan ikke fuldføres - den oplyser, at jeg har en nyere version installeret (?) - Jeg har så prøvet at fjerne I.E. (9) - men kan slet ikke finde programmet under "Programmer og funktioner"(!). Hvor gemmer programmet sig? Hvad gør jeg?
På forhånd tak for svar.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:24.0) Gecko/20100101 Firefox/24.0
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: I.E. fungerer ikke. Er frosset.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 29, 2013 1:43

Måske du har et tilføjelsesprogram, der ligger og driller. Prøv at tjekke denne side:
http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... explorer-9
Den er ganske vist til Windows 7, men mon ikke det er nogenlunde det samme i din Vista.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs okt 29, 2013 16:27

Hej Kim.

Tak for henvisningen. Det hjalp med det samme! - Desværre ved jeg ikke, hvilket af de 5 tilføjelsesprogrammer, der lavede uorden i sagerne. Jeg kontrollerede først på nettet, hvad de i grunden var godt for, og da formålet ikke sagde mig noget, deaktiverede jeg dem.
Jeg håber ikke, det nu giver andre gener. Men Int.Expl. kører nu igen.
Kan jeg komme med en lille tilføjelse her: Jeg synes at visningen af sider på skærmen (gl. skærm i 4/3 - format) er begyndt at være for bred. Jeg skal flytte skyderen for neden for at komme ud til højre for at læse det sidste af en tekst, eller for at komme helt ud t.h. og trykke på fx Aktiver eller OK.
Det har ikke rigtig noget med zoom at gøre.
Skal jeg bare løse det med en moderne 16/9 - fladskærm? -
Gæst

Indlægaf Berndt » tirs okt 29, 2013 16:32

Jeg må være kommet forkert ind på siden.
Ovenstående indlæg er fabrikeret af mig, Berndt.
Med venlig hilsen.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 29, 2013 18:45

Hvis du ikke savner noget, kan du selvfølgelig bare lade dem alle fem være slået fra. Det burde også gøre din IE hurtigere. Men hvis du kommer til at savne noget, så kan du slå dem til én ad gangen, til du får den ønskede funktion tilbage, og/eller til fejlen atter opstår og dermed afslører den skyldige udvidelse.

Med hensyn til sidebredder, så er det nok ikke så meget din skærm, som dens opløsning, der er et problem. Spørgsmålet er så blot, om din skærm og dit skærmkort kan klare en højere opløsning. Jeg kan ikke huske, hvordan du gør i Windows Vista, men du kan prøve at søge på "skærmopløsning" i hjælpefunktionen i Windows. Her kan du så prøve at se, om du kan ændre den til en højere opløsning. Skriv den nuværende opløsning ned, så du altid kan vende tilbage.

En højere opløsning vil give dig "mere plads" på skærmen, men det bliver på bekostning af fx skriftstørrelsen, der bliver mindre. Jeg kan forestille mig, at du i øjeblikket har en opløsning, der hedder 800x600 pixel eller 1024x768 pixel, siden du oplever problemer på flere og flere hjemmesider. I gamle dage lavede man siderne, så de kunne ses på en 800 pixel bred skærm, men efterhånden som skærmene er blevet større gennem de senere år, er mange begyndt at optimere til 1000 pixel i bredden eller mere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » tirs okt 29, 2013 23:35

Jeg har studeret indstillingerne. Opløsningen er 1024x768 pix. - Og den kan ikke øges.
Det med sidebredden er jeg først blevet opmærksom på i forbindelse med mine Java/NemId - problemer, som jo nu er løst. - Indtil videre klarer jeg mig med min gamle monitor.

Jeg venter med at ændre noget i.f.m. tilføjelsesprogrammerne til der evt. opstår vanskeligheder. Så ved jeg jo, hvad der skal gøres.

Endnu engang tak for hjælpen.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 30, 2013 2:04

Du skal lige være opmærksom på en enkelt ting, hvis du en dag vil have en anden skærm med mere plads. Hvis din computer er meget gammel (5-10 år), så er det ikke sikkert, at dit skærmkort kan klare en højere opløsning, hvorfor en ny skærm ikke vil give dig mere plads.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » ons okt 30, 2013 23:33

Jeg har ikke været hjemme i dag og har først nu set din tilføjelse.
Min computer er 4½ år gammel. Er den mon så allerede for gammel (= skærmkortet) i forbindelse med en evt. ny skærm ? -
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 31, 2013 2:18

Den bør ikke være for gammel, men hvis det har været en billig computer, kan producenten risikere at have sparet ved at benytte et billigt/ældre skærmkort uden mulighed for højere opløsninger. Jeg har ikke så meget forstand på hardware, så jeg er ikke sikker på, hvordan du kan tjekke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » tors okt 31, 2013 11:59

Jeg prøver snarest at skaffe mig nogle tekniske oplysninger om PC'en, skærmkort m.m. (forretningen er flyttet til en anden by).

Men jeg må lige vende tilbage til det oprindelige problem m. Int. Expl., som viste sig i går- på en ny måde: Tværbjælken med Filer - Rediger - Vis - Favoritter - Funktioner - Hjælp => Viser sig først efter 40-50 sek.
Har det stadig noget med forstyrrende tilføjelsesprogrammer at gøre?
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 31, 2013 13:26

Hvis du slog tilføjelsesprogrammerne fra, så bør de ikke kunne genere. Så måske, der er mere galt med IE. Du kan muligvis løse problemet ved at geninstallere IE. Du skrev, at du ikke kunne finde programmet under Programmer og funktioner - du skal muligvis vælge at få vist Windows-komponenter eller lignende for at kunne se IE. Jeg kan desværre ikke være mere præcis, da jeg ikke har adgang til en Vista.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » fre nov 01, 2013 23:24

Problemet med tværbjælken: Filer - Rediger - Vis - Favoritter - Funktioner - Hjælp synes at være ude af verden nu.
Godt nok dukker bjælken op lidt forsinket - af en eller anden grund - men det generer ikke.

Jeg har prøvet at geninstallere IE 9, men får så midt i processen oplyst, at install. ikke kunne gennemføres, da jeg har en nyere version installeret.
Jeg har IE 9 (Vista) - så det forstår jeg ikke.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Berndt » man nov 04, 2013 23:05

Hej Kim.
Længere oppe i tråden skrev du: "Hvis din computer er meget gammel (5-10 år), så er det ikke sikkert, at dit skærmkort kan klare en højere opløsning, hvorfor en ny skærm ikke vil give dig mere plads".
Du skriver godt nok, at det ikke lige er dit speciale, men hvordan finder man ud af, om skærmkortet dur til en 19" skærm, når man har fundet specifikationerne = Intel (R) G33/G31 Express Chipset Family ? - Jeg anede ikke, at der kunne være et problem der. Min skærm er jo i 4/3 format og kan kun vise de sidste ca. 6 cm af en hjemmeside, når jeg bruger "skyderen" forneden og skubber billedet tv. Men da billedet jo er der, burde det jo uden videre kunne ses på en 16/9 skærm med mit skærmkort (?).
Jeg var bl.a. inde på "Bilbasens" hjemmeside for at afprøve bredformaterne på forskellige hjemmesider. Og da opdagede jeg, at jeg slet ikke kan stille noget op: en del af billedet er skjult ude til højre og kan ikke forskydes. Der er ingen synlig "skyder" forneden. Hvilken rolle spiller opløsningen her?
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 05, 2013 3:15

Du har vel ikke en manuel liggende til din computer/bundkort? I den vil det fremgå, hvilkem maksimal opløsning dit grafikkort har. Jeg har forsøgt at søge lidt på Intel (R) G33/G31 Express Chipset Family, men Intel selv henviser til manualen, fordi der er flere forhold, der spiller ind.

Med hensyn til Bilbasen, så skyldes det sikkert, at websnedkeren ikke har tænkt sig om, eller at han har lavet en fejl.

Min skærm er jo i 4/3 format og kan kun vise de sidste ca. 6 cm af en hjemmeside, når jeg bruger "skyderen" forneden og skubber billedet tv. Men da billedet jo er der, burde det jo uden videre kunne ses på en 16/9 skærm med mit skærmkort (?).

Ja, det siger logikken, men den kan du desværre ikke regne med her. Sandsynligvis vil skærmkortet understøtte en opløsning, så det er muligt - det er trods alt ikke oldgammelt. Men hvis fx skærmkortet var helt tilbage fra før de brede skærme kom frem, så ville det kun understøtte 4/3-formater, hvor det samme billede så bare ville blive strukket eller ville få sorte sidebjælker.

Det kan være, jeg bare er overforsigtig, når jeg advarer om, at en ny skærm måske ikke vil give dig mere plads. Sandsynligheden for, at den vil give dig mere plads, er nok meget tæt på de 100 procent, når computeren ikke er ældre, men den er dog ikke helt 100 procent.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf linux-abc.dk » tirs nov 05, 2013 17:35

Jeg er ret sikker på at I kan finde lidt guldkorn i den her tråd om emnet og hvordan det takles http://www.tomshardware.co.uk/forum/357702-33-maximum-screen-resolution#. blandt andet at hvis det er et onboard-grafikkort med det chipset kan det køre 1920x1200 - hvis ellers driver er up to date samt kabler og skærm understøtter opløsningen.
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne