Stiløvelse - Menu og indholdsboks flyder sammen??

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Stiløvelse - Menu og indholdsboks flyder sammen??

Indlægaf ChristineNL » ons okt 30, 2013 10:30

Hejsa

Så sidder jeg lige og prøver at forstå det med CSS, og det går da også meget godt med stiløvelsen til jeg når til at skulle give hver boks en stil. Hvad enten jeg følger instrukserne i bogen eller på hjemmesiden kommer Menuboksen og indholdsboksen til at stå oveni hinanden uden det mellemrum der er nederst på side 24 i bogen til venstre....

[img]http://i39.tinypic.com/20pc712.jpg[/img]

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/6.0)
ChristineNL

Re: Stiløvelse - Menu og indholdsboks flyder sammen??

Indlægaf Gæst » ons okt 30, 2013 10:32

Nå kan se at billedet ikke r kommet med selvom det bliver vist i "vis prøve"....

Gør lige et nyt forsøg...

Billede
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 30, 2013 11:00

Jeg har desværre ikke et hæfte i nærheden, men jeg går ud fra, at det er dette, som du forventede at se:
Billede

Der må i så fald mangle nogle af angivelserne i css-editoren. Har du mulighed for at lægge siden ud på internettet? Hvis du endnu ikke har fået et webhotel, så send i stedet filerne i en mail til mig, altså filen index.html og filen stilark.css. Min mailadresse: ludvigs@kimludvigsen.dk
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf ChristineNL » ons okt 30, 2013 11:20

Ja det er lige præcis det jeg hentyder til. Nej har desværre ikke mere eget domæne, da jeg ikke fik det brugt tilstrækkeligt til at det kunne betale sig, men jo sender lige filerne til dig.
ChristineNL

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 30, 2013 12:01

Det nemmeste er nok at starte forfra og så være opmærksom på nedenstående:

Dette er ikke en fejl som sådan, men du har valgt stort begyndelsesbogstav til dine filnavne. I Windows er der ikke forskel på små og store bogstaver, men det kan der være på internettet, så for at undgå risikoen for fejl på den konto, så væn dig til altid kun at benytte små filnavne. Det gælder både til index.html, stilark.css, billednavne og stilnavne i css-editoren. Se også denne side med forskellige små tips: http://kimludvigsen.dk/tips-internet-we ... #bogstaver

Da du påførte stilene til de tre linjer, fik du markeret det hele af ordene. Du skal i stedet blot placere markøren i et ord. Altså i stedet for at markere Logo, skal markøren placeres i ordet, fx mellem L og ogo.

Du har også fået angivet forkerte valg i css-editoren på stilen indhold - du har fået angivet en bredde på 145px i stedet for en margin. Men dette får du nok automatisk rigtigt, hvis du starter forfra og følger hæftet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf ChristineNL » ons okt 30, 2013 12:11

Nåårh ja det med de små bogstaver vidste jeg da godt :D Mon ikke jeg lærer at være konsekvent en dag.

Super jeg prøver lige igen for at se om jeg så ikke kan gøre det rigtigt i andet forsøg. Mange tak for hjælpen!
ChristineNL

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne