Cookies - generelt

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Cookies - generelt

Indlægaf Drooler » ons nov 06, 2013 14:06

Har browset lidt om cookies - men er stadig i tvivl....
Der er et hav af cookies i min Firefox - hvis jeg sletter alle, vil det så gå ud over f.eks. medlems-sites mm.
Det er vel i diste ende et spørgsmål om sikkerhed og/eller irritation...eller?
Kan vigtige side stadig læse, trods sletning - hvis man blot fortsat tillader cookies?
Jeg har en del mystiske - som jeg slet ikke kan relatere til - hvor dan finder jeg ud af hvad det er?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; WOW64; rv:25.0) Gecko/20100101 Firefox/25.0
Drooler

Re: Cookies - generelt

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 06, 2013 14:42

Hvis du sletter alle dine cookies, så vil du ganske givet opleve, at du skal til at udfylde formularer for at logge ind på hjemmesider, hvor du ellers logges automatisk ind. Sikkerhedsmæssigt er cookies ikke et problem. Der kan være et privatlivsproblem, men det er stærkt begrænset, hvor slemt det er.

Det værste ved cookies er cookies-loven, som skræmmer og forvirrer en masse mennesker, og som griser en masse hjemmesider til med cookies-oplysninger og generende pop op'er om at acceptere cookies.

Jeg har skrevet lidt om sikkerhedsproblemet med cookies her (fra før cookies-loven):
http://pc-sikkerhed.dk/cookies.php

Og mere her, hvor jeg også kommenterer politikernes IT-viden:
http://appoteket.dk/cookies.php

Hm, sidstnævnte side er nede i øjeblikket. Jeg vil fluks se nærmere på problemet.

Efter en lille time med sved på panden: Jeg havde lavet en lille ændring i en enkelt fil, hvor jeg havde brugt " (gåseøjne) i stedet for ' (apostrof). Ak, så lidt der skal til for at vælte læsset. Så kan jeg lære at tjekke siderne efter ændringer, kan jeg!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Cookies - generelt

Indlægaf Drooler » fre nov 15, 2013 14:38

Tak for svar - og beroligelse.............
Drooler

Tilbage til Hjælp til alt