undgå reklamespam

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: undgå reklamespam

Indlægaf Gæst » man nov 18, 2013 20:30

Hej Kim og Regmos

Jeg har nu prøvet at følge Regmos' anvisning, men når jeg højre-klikker på "download-ikonet" med navnet "Download Now / BleepingComputer", som jo anbefales i Regmos instruktionsvideo kan jeg ikke se noget sted på dialogboksen, at der står "Kør som administartor"! Så jeg er ikke kommet videre.
Jeg har som tidligere skrevet Windows 7 Home Premium styresystem.
Regmos - kan jeg risikere at slette andet end spam ved at køre Adw Cleaner?

Håber på fortsat hjælp.

Venlig hilsen
Trine
Gæst

Indlægaf Regmos » tirs nov 19, 2013 6:52

...men når jeg højre-klikker på "download-ikonet" med navnet "Download Now / BleepingComputer"...

Det skal du heller ikke. Du klikker helt normalt på "Download Now / BleepingComputer" for at hente programmet, og gemmer det på dit skrivebord.

Så lukker du din browser igen, og først der højreklikker du på AdwCleaner og vælger "Kør som administrator".
Det kan du gøre med ro i sindet, den sletter kun ting der intet har at gøre på din computer.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf Gæst » tirs nov 19, 2013 8:56

Hej Regmos

Jeg har gjort nøjagtigt som du har beskrevet her i din sidste meddelelse: Downloaded AdWCleaner, gemt programmet på skrivebordet, lukket min browser og højreklikket på den genvej der nu ligger på skrivebordet som hedder "MiniToolBox". Så kommer ganske rigtigt en boks frem, hvor der blandt andet står "Kør som administrator". Den valgte jeg så, og så kom der en boks frem som hedder "MiniToolBox by Farbar", men i denne boks er der ikke et eneste sted, hvor der står noget om "Scan" sådan som din videoinstruktion ellers fortæller at man skal vælge!
Der står derimod i boksen en masse ting man kan vælge: Report...dit og dat og List...dit og dat, men intet sted står der "Scan."
Så jeg ved ikke, hvordan jeg skal komme videre.

Venlig hilsen
Trine
Gæst

Indlægaf Regmos » tirs nov 19, 2013 14:02

Det er fordi du har valgt det forkerte link. Linket til AdwCleaner finder du på siden med instruktionsvideoen.

For en sikkerheds skyld, får du linkene igen.

Instruktionsvideo: http://www.freewebsite-service.com/regmos/AdwCleaner.php

AdwCleaner: http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ (programmet ligner et lille insekt)
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf Gæst » tirs nov 19, 2013 15:54

Hej Regmos

Så fik jeg åbnet det rigtige link og processen forløb nu, som du beskrev i din introvideo. Alt gik planmæssigt!
Jeg er nu spændt på at se om, AdwCleaner også har fået ram på det hele. Jeg melder tilbage efter et par dage med en "rapport."
Jeg har afinstalleret AdwCleaner på min laptop, men kunne jeg ikke bare have ladet programmet blive på pc'en?
Endnu en gang tak for din og Kims assistance.

Mvh
Trine
Gæst

Indlægaf Regmos » tirs nov 19, 2013 16:04

Vebekomme. Håber du har fået ram på skidtet 8)

...men kunne jeg ikke bare have ladet programmet blive på pc'en?

Det kunne du såmænd godt. Den spiser ingen brød, men den opdateres jævnligt, så det er mest effektivt at hente en ny, hvis du får brug for det igen.
Mvh. Regmos
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf Gæst » ons nov 20, 2013 19:55

Hej Regmos & Kim

Jeg har endnu ikke fået så meget som den mindste smule crap, spam, lort eller hvad man nu skal kalde det, på computeren, så AdwCleaner ser ud til at virke helt efter hensigten.
Mange tak skal I have for jeres store hjælp. Nu ved jeg heldigvis, hvad der skal gøres, hvis jeg igen får den slags på maskinen.

Mange hilsner
Trine
Gæst

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt