Ekstern harddisk

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ekstern harddisk

Indlægaf Drooler » man dec 02, 2013 14:58

En ulykke kommer sjældent alene:
En Iomega ekstern harddisk 1TB er brudt ned og har lavet en del ravage ved opstart - så fjernet.
Har prøvet på stationær PC2 med Windows 7: Her dukker den op normalt som et F-drev, der kan ses.
Men går jeg ind i "bibliotekerne" nægter Windows at vise noget herfra - med i øvrigt en mængde film.
Efter lidt "betænkningstid" bliver man bedt om at formatere pgl. bibliotek - hvilken man selvfølgelig afslår - så dukker denne meddelelse op:
F:\D er ikke tilgængelig - Datafejl (cyklisk redundanstjek)

Er der overhovedet mulighed for at redde indholdet på denne HD?
I øvrigt lidt morsomt: Skilte Iomega 1TB ad - og indeni ligget så drevet - nu med navnet "Seagate".......

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; WOW64; rv:25.0) Gecko/20100101 Firefox/25.0
Drooler

Re: Ekstern harddisk

Indlægaf Regmos » man dec 02, 2013 19:48

Prøv at køre en diskkontrol (chkdsk) fra den computer hvor du kan se harddisken

http://www.computerdk.com/systemer/windows/223712.html

Sæt begge flueben, så den bliver så omfattende som muligt. Det tager et stykke tid, men det passer sig selv.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf Drooler » tirs dec 03, 2013 16:09

Regmos skrev:Prøv at køre en diskkontrol (chkdsk) fra den computer hvor du kan se harddisken

http://www.computerdk.com/systemer/windows/223712.html

Sæt begge flueben, så den bliver så omfattende som muligt. Det tager et stykke tid, men det passer sig selv.

Tak for tip - desværre virkede det ikke..............
Drooler

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 03, 2013 17:08

Så er der nok ikke meget at gøre. Det er heldigvis længe siden, jeg har oplevet problemet, så der kan da være sket noget siden da på området, men det er aldrig lykkedes mig at få adgang til data på en disk, hvor der meldes Datafejl (cyklisk redundanstjek).

Hvis det er supervigtige data, kan du sikkert betale dig fra at få reddet nogle af dem, men det vil være temmelig dyrt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kvis » fre dec 20, 2013 15:24

Hej Drooler
Jeg har med held et par gange flyttet data fra en HD som ikke kunne læser med Windows, ved at åbne min maskine på en Ubuntu disk så har jeg flyttet data over på en HD som kunne læses, det er desværre ikke alle data som duer men de fleste... René
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis

Tilbage til Hjælp til alt