Lydproblem

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Lydproblem

Indlægaf Grethe Rasmussen » man dec 09, 2013 10:59

Hej Kim

Kan du mon fortælle mig hvad jeg mangler på min Windows Vista. Hvis jeg vil høre en musikprøve fra en hjemmeside får jeg med Firefox kun en mp3 spiller frem som ikke spiller. Prøver jeg med IE går den over og afspiller på Itunes, hvorimod hvis jeg bruger Ipad fungerer det med mp3 afspilleren.

Med venlig hilsen
Grethe

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 7_0_4 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) GSA/3.1.0.23513 Mobile/11B554a Safari/8536.25
Grethe Rasmussen

Re: Lydproblem

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 09, 2013 11:14

Afspilning af MP3 kræver et plugin, og det er så et spørgsmål, om hvilke plugins, du har installeret, og hvilket som er valgt i din Firefox.

Prøv at åbne indstillingerne (orange Firefox-knap => Indstillinger eller menupunktet Funktioner => Indstillinger)
Klik på Programmer øverst i indstillingsvinduet
I søgefeltet skriver du: mp3
Du får nu vist forskellige indholdstyper i kolonnen til venstre, og til højre kan du se, hvad der er valgt af handling. Du kan vælge en anden handling via rullemenuen.

Fortæl os, hvad der er valgt ud for MP3-lyd, og hvilke muligheder du har i rullemenuen. Du kan evt. prøve dig frem, om nogle af mulighederne vil få det til at virke, inden du vender tilbage her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Grethe Rasmussen » man dec 09, 2013 13:31

Hej Kim

Det er meget hurtigt at svare på, for der er overhovedet ingen valgmuligheder når jeg skriver Mp3 i programmer.

Hilsen Grethe
Grethe Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 09, 2013 13:43

Hvad står der under handling?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Grethe Rasmussen » man dec 09, 2013 14:26

Ingenting, der er helt tomt, men skriver jeg kun mp kommer der
MPEG media. Realplayer
MPEG 4 file(audio/mp4) Realplayer
MPEG 4 file (video/mp4). Realplayer
MPEG layer 3-lyd (audio/mpeg). Spørg altid
MPEG layer 3-lyd (audio/x-mpeg) spørg altid
MPEG-4-lydfil. Spørg altid
MPEG-4-videofil. Spørg altid
Windows Medie Audio/Video playlist(app/x-mplayer2). Spørg altid

Ved ikke om det overhovedet har noget med sagen at gøre.

Grethe
Grethe Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 09, 2013 14:33

Vi må nok lige have en Windows-bruger på banen, da det åbenbart er anderledes som standard i Linux, som jeg sidder med.

Jeg har adgang til en Windows i morgen, så hvis ingen andre byder ind, kan jeg sikkert bedre give et bedre svar i morgen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 10, 2013 7:19

Hej Grethe

Jeg sidder nu med en Windows. Og jeg har et par yderligere spørgsmål til dig:

Klikker du på et link for at få afspillet MP3-filen, eller er der en afspiller på selve siden? Jeg er lidt i vildrede her, for den opførsel, du beskriver for IE og iPad, tyder på et link, mens opførslen i Firefox tyder på en indbygget afspiller.

Det vil også være en hjælp med et link til en side, hvor du har problemet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Grethe Rasmussen » tirs dec 10, 2013 10:03

http://www.leonard.de/leonard%20news%20 ... ights.html

Hej igen

Det er f.eks høreprøverne på ovenstående hjemmeside.

Grethe
Grethe Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 10, 2013 11:20

Jeg kan ikke finde nogle lydprøver på den side, som du linker til, og mit tysk er ikke godt nok til selv at kunne finde dem på de andre sider på hjemmesiden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » tirs dec 10, 2013 12:15

Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 10, 2013 12:29

Ok, linkene på http://www.leonard.de/leonard%20discografie.html er rene links direkte til MP3-filer. De skulle gerne udløse en dialogboks, hvor det er muligt at vælge, om filen skal downloades, eller hvilket program filen skal åbnes i. Og man kan sætte flueben, så Firefox husker valget.

Når man har sat det flueben, kan valget findes inde i indstillingerne som tidligere beskrevet, så du har åbenbart ikke sat fluebenet. Og når du ikke har sat fluebenet, burde du få åbnet dialogboksen, hver gang du klikker på et link til en MP3-fil.

Grethe, kan du beskrive nærmere, hvad der sker, når du klikker på et link til en MP3-fil på ovennævnte side. Du kan evt. også prøve at tage et skærmbillede af den "afspiller", du får åbnet, og så indsætte skærmbilledet her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Grethe Rasmussen » tirs dec 10, 2013 14:38

Hej igen

Nu ved jeg ikke hvordan jeg skulle kunne tage et skærmbillede på computeren, men det der kommer frem når jeg trykker på linket er sort skærm med bare den lille mp3 afspiller. Jeg prøvede at ville kopiere siden og bliver så spurgt hvor jeg vil gemme. Når jeg så har gemt på skrivebordet og aktiverer derfra åbner itunes og jeg kan høre de 30 sekunder, men det er da noget omstændeligt at gøre det på den måde. På Ipad bliver afspilleren da bare på skærmen og jeg kan køre videre umiddelbart med næste klip.

Håber du kan forstå forklaringen.

Grethe
Grethe Rasmussen

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs dec 10, 2013 14:49

Nu ved jeg ikke hvordan jeg skulle kunne tage et skærmbillede på computeren, men det der kommer frem når jeg trykker på linket er sort skærm med bare den lille mp3 afspiller

Det lyder som om det er Firefox' indbyggede afspiller du ser. Har samme problem på denne side: http://www.dmi.dk/vejr/ (Klik på knappen Læs op).
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Grethe Rasmussen » tirs dec 10, 2013 15:29

Hej Jørgen

Det er også en temmelig lydløs sag at få den side læst op, men skærmbilledet er også det samme som når jeg vil høre musikken. Har du så en løsning på det?

Med venlig hilsen

Grethe
Grethe Rasmussen

Indlægaf Karl Erik » tirs dec 10, 2013 18:27

Hos mig ser den sorte side med MP3-afspilleren sådan ud. Med en hvid streg der viser hvor langt den er kommet, et tal der angiver tiden og et højttaler symbol hvor man kan skrue op og ned for lyden, eller helt slukke. Hvordan ser højttaler symbolet ud hos dig? Ser du den lille grå boks bevæge sig hen langs den hvide streg?

bauch.mp3 2013-12-10 18-22-14.jpeg
MP3 afspiller
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Næste

Tilbage til Hjælp til alt