Nationzoom

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Nationzoom

Indlægaf Erikdeplace » lør jan 04, 2014 9:48

Så er den rigtig gal igen: I en reklamemail i går anbefalede computer.com, at man opdaterede sine drivere ved hjælp af et bestemt gratis program. Så jeg prøvede at hente programmet, men fandt hurtigt ud af, at nok blev der scannet, men løsningen skulle der betales for. Mens jeg overvejede, begyndte mit virusprogram, Advanced system Care, at advare mod ændringer af mine opsætning, så jeg afbrød downloadningen og prøvede at slette den mængde programmer, der havde sneget sig ind. Jeg troede det lykkedes, men da jeg ville åbne Firefox havde et andet program, Nationzoom.com, med adressen YAK.mx - yet another cleaner - lagt sig ovenpå. Jeg kan ikke finde rester af det fremmede program i kontrolpanelets " Programmer og Funktioner" så jeg kan ikke slette noget mere. Jeg kan ikke komme på Firefox, og samtidig er hele computeren gået i slow mode. Hvordan slipper jeg af med gæsten? Arbejder på en Think pad med Windows 7.
Mon nogen kan hjælpe?
Venlig hilsen
Erik.k

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 7_0_4 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.1 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11B554a Safari/9537.53
Erikdeplace

Re: Nationzoom

Indlægaf Erikdeplace » lør jan 04, 2014 9:52

Jeg vil lige tilføje, at hvis nogen kan hjælpe mig, vil jeg bede dem udtrykke sig så deres hund ville kunne forstå svaret. Så er man nemlig tæt ved mit tekniske niveau
V.h.
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 04, 2014 10:29

Hej Erik

Mon ikke det har været en reklame, du klikkede på? Der er meget stor forskel på en anbefaling og en reklame, så vær ekstra opmærksom på den slags fremover. Desværre gør nogle hjemmesider (og e-mails) det meget svært at se forskel på reklamer og redaktionel tekst, så det er ikke altid let.

Hvis det vitterligt er en anbefaling af programmet, må du meget gerne sende en kopi af mailen, så vi lige kan få navnet på programmet og dermed advare andre mod det.

Nå, men til løsningen af problemet. Du kan finde en dansk vejledning her:
http://udenvirus.dk/nation-zoom/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Erikdeplace » lør jan 04, 2014 11:00

Hej Kim
Foreløbig tak. Desværre er situationen vist værre for min stakkels computer end dine anvisninger kan dække. For det første kan jeg slet ikke komme ind på nogen af mine 3 browsere. I stedet står den lille blå cirkel og drejer og drejer og der står, at man venter på Nation.zoom. Men der sker intet. Det betyder, at jeg ikke kan komme ind og downloade de anbefalede programmer. I listen over programmer, der kan slettes/redigeres står der intet om nation.zoom eller lign. Men jeg tror miseren opstod, da programmet var ved at slette sig selv. Det gik bare i stå og kommer ingen vegne - hverken frem eller tilbage. Står bare og snurrer. Nogle ideer til, hvordan jeg kan komme til at få downloadet eet af de anbefalede programmer?
V.h.
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 04, 2014 11:17

Hej Erik

Jeg ved ikke, om jeg misforstår dig, men ...

Du behøver ikke vente på, at siden nation.zoom hentes. Du kan enten trykke på tasten Esc, så burde hentningen stoppes, og du kan hente en anden side. Eller du kan åbne et nyt faneblad - genvejen Ctrl+T virker i Firefox og muligvis også i de andre browsere.

Med hensyn til at fjerne programmet via Tilføj og fjern programmer-funktionen i Windows, så kan det gemme det sig under forskellige navne, hvilket kan forklare, at du ikke kan finde det som nation.zoom eller lignende. Det kan fx gemme sig som Wsys Control, Extended Protection, eSave Security Control, Desk 365, Nation Zoom browser
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » lør jan 04, 2014 12:58

Det er vist tungt det her. Jeg kan godt trykke esc så forsvinder linjen med nationzoom browseren. Men når jeg så trykker control t vækker det bare nation zoom siden igen. Og den bliver aldrig færdig med at loade. Det grønne hjul snurrer og snurrer oppe i bjælken. Bliver aldrig færdig. Dernæst: på rette/ slette siden i kontrolpanelet findes ingen linjer med noget der blot ligner de fem, du angav. Jeg kan også se på datoen for upload, at ingen af linjerne er indlæst i 2014. Og jeg kan stadig ikke få den "falske" browser til at fungere, så jeg kan downloade udenvirus.dk. Alt er reelt blokeret af en proces, der aldrig afsluttes.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 04, 2014 13:27

Prøv at trykke på Escape, herefter burde du kunne skrive den ønskede adresse manuelt i adressefeltet.

Du kan også prøve at tjekke, om der er installeret uønskede udvidelser i de forskellige browsere.

I Firefox:
Klik på menupunktet Funktioner (eller den orange Firefox-knap)
Klik på Tilføjelser
Klik på menupunktet Udvidelser til højre på den åbnede side
Tjek, om den viste liste over udvidelser indeholder en eller flere af disse:
Wsys Control, Extended Protection, eSave Security Control, Desk 365, Nation Zoom browser protection
I så fald skal du klikke på knappen Fjern ud for dem.
Hvis du har udvidelser, som du ikke umiddelbart kan genkende, så klik på knappen Deaktiver ud for dem.
Genstart Firefox
Åbn indstillingerne (Funktioner/Firefox-knap => Indstillinger)
Klik på Generelt
Angiv den ønskede startside, fx https://google.dk
Genstart evt. Firefox eller åbn et nyt faneblad via Ctrl+T
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Erikdeplace » lør jan 04, 2014 16:17

Nu er jeg - vistnok - sluppet af med Nationzoom ved at gennemføre en systemtilbageføring til et tidligere tidspunkt - i forgårs. Nu er der ren Google at trutte i! Til gengæld har et af de programmer, der førte mig på gale veje, lagt sig ind i rækken af programmer igen - og vil ikke lade sig slette. Det hedder "Driver scanner" og er fra Uniblue. Jeg får at vide, at der mangler en fil, og derfor kan programmet ikke slettes. Men i sig selv gør det vel ikke mig noget. Så nu gider jeg fand'me ikke bruge mere af 2014 på det her! Tusind tak for alle forsøg på at hjælpe.
v.h.
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Erikdeplace » lør jan 04, 2014 16:33

Nu er jeg - vistnok - sluppet af med Nationzoom ved at gennemføre en systemtilbageføring til et tidligere tidspunkt - i forgårs. Nu er der ren Google at trutte i! Til gengæld har et af de programmer, der førte mig på gale veje, lagt sig ind i rækken af programmer igen - og vil ikke lade sig slette. Det hedder "Driver scanner" og er fra Uniblue. Jeg får at vide, at der mangler en fil, og derfor kan programmet ikke slettes. Men i sig selv gør det vel ikke mig noget. Så nu gider jeg fand'me ikke bruge mere af 2014 på det her! Tusind tak for alle forsøg på at hjælpe.
v.h.
Erik
Erikdeplace

Indlægaf stoney » lør jan 04, 2014 16:43

Erikdeplace skrev:Nu er jeg - vistnok - sluppet af med Nationzoom ved at gennemføre en systemtilbageføring til et tidligere tidspunkt - i forgårs. Nu er der ren Google at trutte i! Til gengæld har et af de programmer, der førte mig på gale veje, lagt sig ind i rækken af programmer igen - og vil ikke lade sig slette. Det hedder "Driver scanner" og er fra Uniblue. Jeg får at vide, at der mangler en fil, og derfor kan programmet ikke slettes. Men i sig selv gør det vel ikke mig noget. Så nu gider jeg fand'me ikke bruge mere af 2014 på det her! Tusind tak for alle forsøg på at hjælpe.
v.h.
Erik

Hej
Prøv at downloade Revo Uninstaller free.
Programmet fjerner alt,hvis du følger vejledningen på skærmen.
stoney
stoney

Geografisk sted: jylland

Indlægaf Erikdeplace » man jan 06, 2014 10:41

Tak til Stoney for forslaget om reno uninstaller. Den fik "med det vons" fjernet alle rester af de generende filer.
v.h.
Erik
Erikdeplace

Tilbage til Hjælp til alt