Så er den rigtig gal igen: I en reklamemail i går anbefalede computer.com, at man opdaterede sine drivere ved hjælp af et bestemt gratis program. Så jeg prøvede at hente programmet, men fandt hurtigt ud af, at nok blev der scannet, men løsningen skulle der betales for. Mens jeg overvejede, begyndte mit virusprogram, Advanced system Care, at advare mod ændringer af mine opsætning, så jeg afbrød downloadningen og prøvede at slette den mængde programmer, der havde sneget sig ind. Jeg troede det lykkedes, men da jeg ville åbne Firefox havde et andet program, Nationzoom.com, med adressen YAK.mx - yet another cleaner - lagt sig ovenpå. Jeg kan ikke finde rester af det fremmede program i kontrolpanelets " Programmer og Funktioner" så jeg kan ikke slette noget mere. Jeg kan ikke komme på Firefox, og samtidig er hele computeren gået i slow mode. Hvordan slipper jeg af med gæsten? Arbejder på en Think pad med Windows 7.
Mon nogen kan hjælpe?
Venlig hilsen
Erik.k
Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 7_0_4 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.1 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11B554a Safari/9537.53