Pop-up vindue: Få PC'en til at køre som ny igen.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Pop-up vindue: Få PC'en til at køre som ny igen.

Indlægaf Berndt » lør jan 11, 2014 11:53

Jeg skrev for 4 dage siden her i Ludvigs Hjørne om en irriterende besked, der var poppet op, mens jeg var inde på DR.dk/Sproghjørnet.

Nu er den gal igen, igen under DR.dk/Sproghjørnet, blot med en anden formulering (Teksten står i en blå indramning):
"Vi anbefaler, at du kører Windows fejlscanning.
Afhjælp dine Windows fejl og få PC'en til at køre som ny igen på blot 2 minutter".
SCAN WINDOWS NU !

Jeg mente jo, at jeg havde fået ryddet op med programmerne Antimalware og Avast. Hvordan får man snavset væk?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:26.0) Gecko/20100101 Firefox/26.0
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Pop-up vindue: Få PC'en til at køre som ny igen.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 11, 2014 12:05

Har du mulighed for at tage et skærmbillede af såvel beskeden samt resten af skærmens indhold?

Prøv også at tjekke dine installerede programmer i Tilføj og fjern programmer-funktionen i Windows. Er der ukendte programmer derinde, så kan du spørge her, og vi kan tjekke, om det er nogle som bør slettes. Bemærk, at vi skal have det nøjagtige programnavn, som det står opført i Tilføj og fjern-funktionen.

Du kan også tjekke, om du har ukendte udvidelser i Firefox, også her kan du spørge, om det er nogle som bør slettes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » lør jan 11, 2014 23:49

Sproghjørnet - Pop-up billede.jpg
Jeg har ikke kunnet få det til at virke. Da pop-up vinduet dukkede op, var jeg på Sproghjørnet - uge 20/2013.
Den side kan jeg nu ikke få lov til at se igen. Halvdelen af siden er grå. Når jeg ruller ned, er der en oversigt over diverse regionale sendere, m.m. Og pop-up vinduet er ikke til at få øje på (det skulle komme nede i højre hjørne).
Det er som om, det hele er forandret.
Jeg prøver lige at uploade billedet, som er ½ time gammelt. Jeg begriber ikke, hvad der foregår.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn jan 12, 2014 0:47

Hej Berndt

Sådan ser siden også ud hos mig. Det gør den også i Google Chrome og i IE.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Berndt » søn jan 12, 2014 12:35

Jeg forstår det slet ikke. Jeg spurgte jer til råds p.g.a. pop-up vinduer. Nu er det blevet endnu mere mystisk.
Jeg har i flere år benyttet mig af DR.dk/P4/Arkiv/Sproghjørnet for at finde svar på sprogspørgsmål. Der har aldrig været problemer med det før.
Men så kom der disse irriterende pop-up beskeder på hjemmesiden. Nu opfører denne sig også underligt på anden vis; man kan ikke længere bevæge sig rundt i oversigterne - uge for uge / 2013 - og finde det, man søger.

Jeg har forgæves prøvet at finde ud af, hvordan man kontakter DR P4 Østjylland, som står for programmerne, men henvisningerne fører hver gang hen til 404 -> Desværre, siden blev ikke fundet!
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 12, 2014 13:11

Der er ingen grund til at kontakte DR, det er ikke dem, der laver pop op-vinduerne. De laves af noget snavs, du har på computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » søn jan 12, 2014 13:28

Jeg vil nu mene det er dr der skal kontaktes!
http://www.dr.dk/arkivP4/Programmer/Sproghjoernet/sroghjoernet.htm
skærmbillede ved mig (firefox, Lubuntu)
Sproghjørnet - dr.dk-arkivP4-Sproghjørnet - Mozilla Firefox_014.png
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Berndt » søn jan 12, 2014 13:41

Hej Kim.

Jeg tænkte her ikke så meget på de irriterende beskeder (de er jo bogstavelig talt gledet lidt i baggrunden p.g.a. den grå skærm, som har stjålet udsynet). Jeg tænker mere på det mærkelige gardin, som Jørgen og Klattrup også henviser til.

Jeg kommer tilbage med et svar hurtigst muligt, når/hvis jeg får løst problemet. Tak for jeres medvirken.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 12, 2014 15:19

Ok, det var pop op'erne, jeg tænkte på. Problemet med hjemmesiden er ganske rigtigt noget DR kan gøre noget ved. En midlertidig løsning: Når siden indlæst, men der stadig hentes indhold, så klik på Esc, så kommer rullegardinet ikke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » man jan 13, 2014 15:03

Tak for tippet.

Det virkede fint. - Men man skal være hurtig med Esc-knappen. Trykker man bare ét sekund for sent,
må man begynde forfra. Men jeg har foreløbig fundet de svar i Sproghjørnet, jeg savnede.
Så indtil DR sender mig besked (de har lovet at komme tilbage i løbet af kort tid),
må jeg jo benytte den lidt besynderlige metode (jeg ville aldrig have fået den "skøre" ide at bruge Esc.-knappen).

I øvrigt har jeg siden i forgårs slet ikke fået de mærkelige pop-up-beskeder. Jeg må nok hellere banke under bordet :wink:
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Berndt » man jan 27, 2014 17:45

Hej Kim.
Jeg har lige fået svar fra Danm. Radio. Jeg har i den mellemliggende tid godt nok ikke haft problemer med den pågældende side, bl.a. fordi siden vedrører det gamle år og derfor ikke opdateres. Man går ud fra, at jeg bruger Int. Expl. og ikke Firefox. Men her kommer for en ordens skyld alligevel teksten:

Du skal starte med at åbne din explorer, herefter skal du trykke på ctrl og piletasten lige ovenover ctrl, samtidig skal du også trykke på delete. Nu skulle der gerne komme en boks frem, hvor der står ”slet browserdata”
I denne boks skal der være flueben i følgende punkter:
-midlertidige internetfiler
-cookies
-Data om activeX-filtrering

Resten skal være ”blanke”

Tryk på slet, herefter går der ca. 1 min. alt efter hvor mange data der er, og så kommer der en linje frem, hvor der står at ”internetexplorer har slettet de valgte browserdata”
Husk at lukke og åbne din browser bagefter, eller trykke ctrl + F5 det genopfrisker siden.

Man kan ikke svare på beskeden. Jeg vil nøjes med at gemme vejledningen.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 27, 2014 18:11

Tak for tilbagemeldingen! Skulle problemet opstå igen, og du vil have hjælp til at slette cookies og midlertidige filer i Firefox, så er det i hvert fald noget, vi kan hjælpe med her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf shhansen » lør jun 14, 2014 11:43

Hej
Jeg er også blevet ramt af den irriterende: "Få PC'en til at køre som ny igen". Jeg har fundet en del af løsningen, nemlig denne rigtig gode scanner, der også renser:
http://pandacloudcleaner.pandasecurity.com/facebook/

Desværre er snavset kun væk efter første genstart, men efter endnu en genstart er det der atter. En bruger, der deltager i denne debat, ....
http://www.sol.dk/debat/259-hjaelp-til- ... el/2825038
http://www.sol.dk/debat/259-hjaelp-til- ... el/2825060
har givet lidt vejledning, der dog ikke har klaret det for mig

Hvis I andre har fået fjernet den, vil jeg være interesseret i støtte.

Steen
shhansen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 14, 2014 11:54

Når den kommer tilbage, så er det fordi, du stadig har snavs liggende på computeren. Tjek Tilføj og fjern programmer i Windows, snavset ligger sandsynligvis derinde. Kig efter programmer, du ikke genkender, og du kan så evt. søge på nettet, hvis du er i tvivl om et program er godt eller skidt. Eller du kan spørge her.

Husk at læse installationssiderne, når du installerer programmer, og fjern evt. diverse flueben. Du har nemlig sandsynligvis selv installeret snavset sammen med et andet program. Det er typisk gratis programmer, der medleverer lidt ekstra, og de langt de fleste af dem skriver det faktisk forholdsvis tydeligt på installationssiderne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne