Omdøbe DAT-fil

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Omdøbe DAT-fil

Indlægaf chaplin51 » ons jan 15, 2014 12:37

Hvordan omdøber man en DAT-fil på en DVD-skive så, man se indholdet via TV.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Re: Omdøbe DAT-fil

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 15, 2014 19:19

Mener du via computeren eller i en DVD-afspiller? Hvis det er en original DVD, burde du kunne afspille umiddelbart via en DVD-afspiller, hvis det er via computeren, skal du måske have installeret lidt ekstra. Du kan muligvis afspille via en computer med VLC Player.

Hvis det ikke er en købt, original DVD, så fortæl lidt nærmere om, hvad det er. Filtypen DAT kan dække over mange forskellige formater.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chaplin51 » lør jan 18, 2014 12:40

Kim Ludvigsen skrev:Mener du via computeren eller i en DVD-afspiller? Hvis det er en original DVD, burde du kunne afspille umiddelbart via en DVD-afspiller, hvis det er via computeren, skal du måske have installeret lidt ekstra. Du kan muligvis afspille via en computer med VLC Player.

Hvis det ikke er en købt, original DVD, så fortæl lidt nærmere om, hvad det er. Filtypen DAT kan dække over mange forskellige formater.

Det er nogle billeder jeg har overført fra computeren til DVD skiver for at få dem vist på TV. Den gik som n.ævnt ikke, heller ikke på computeren
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 18, 2014 12:50

Billeder burde ikke ende som DAT-filer, de skulle gerne ligge som JPG-filer. Hvordan har du overført dem til DVD-skiven?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chaplin51 » man jan 20, 2014 11:05

Kim Ludvigsen skrev:Billeder burde ikke ende som DAT-filer, de skulle gerne ligge som JPG-filer. Hvordan har du overført dem til DVD-skiven?

Via computeren.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 20, 2014 11:41

chaplin51 skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Billeder burde ikke ende som DAT-filer, de skulle gerne ligge som JPG-filer. Hvordan har du overført dem til DVD-skiven?

Via computeren.

Du skal forklare lidt nærmere. Båden med hensyn til hvordan du kopierede filerne, og hvordan du brændte DVD'en. Fortæl, hvilke programmer og hvilken metode du har brugt. Det er sandsynligvis et eller andet i den proces, der er gået galt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chaplin51 » lør jan 25, 2014 12:08

Kim Ludvigsen skrev:
chaplin51 skrev:

Via computeren.

Du skal forklare lidt nærmere. Båden med hensyn til hvordan du kopierede filerne, og hvordan du brændte DVD'en. Fortæl, hvilke programmer og hvilken metode du har brugt. Det er sandsynligvis et eller andet i den proces, der er gået galt.

UPS! Det er en CD-skive og ikke så før nævnt DVD-skive.
Billederne stammede fra en mappe på PC, overført til CD-skive på den sædvanlige måde. Programmet jeg har brugt er den indbyggede på PCén, jeg ved ikke hvad det hedder.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 25, 2014 12:30

Om det er en CD eller en DVD gør ingen forskel. Men jeg ved ikke, hvad "den sædvanlige måde" er for dig.

Hvis du åbner CD'en som en mappe, trækker billederne over med musen, ligesom du ville trække billeder mellem to mapper på harddisken, og derefter brænder CD'en. Så bør de ende som JPG-filer, og så bør den del af processen være i orden. Næste problem bliver så, om TV'et kan vise JPG-filer fra en CD-skive.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chaplin51 » lør jan 25, 2014 12:57

Kim Ludvigsen skrev:Om det er en CD eller en DVD gør ingen forskel. Men jeg ved ikke, hvad "den sædvanlige måde" er for dig.

Hvis du åbner CD'en som en mappe, trækker billederne over med musen, ligesom du ville trække billeder mellem to mapper på harddisken, og derefter brænder CD'en. Så bør de ende som JPG-filer, og så bør den del af processen være i orden. Næste problem bliver så, om TV'et kan vise JPG-filer fra en CD-skive.

Tak for det, jeg prøver og vender tilbage.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf chaplin51 » man jan 27, 2014 12:20

chaplin51 skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Om det er en CD eller en DVD gør ingen forskel. Men jeg ved ikke, hvad "den sædvanlige måde" er for dig.

Nu har jeg oprettet en mappe på skrivebordet og trukket alle filerne fra CDén over og brændt dem på Windows Player. Den gik bare ikke den brænder alle filerne som DAT-filer.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf chaplin51 » man jan 27, 2014 12:33

chaplin51 skrev:
chaplin51 skrev:

Nu har jeg oprettet en mappe på skrivebordet og trukket alle filerne fra CDén over og brændt dem på Windows Player. Den gik bare ikke den brænder alle filerne som DAT-filer.

Har også prøvet at omdøbe til jpg-filer så nu hedder formatet jpg DATA
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 27, 2014 13:23

chaplin51 skrev:Nu har jeg oprettet en mappe på skrivebordet og trukket alle filerne fra CDén over og brændt dem på Windows Player. Den gik bare ikke den brænder alle filerne som DAT-filer.

Du skal ikke bruge Windows Player til at brænde filerne. Det er sikkert Windows Player, der laver rod i filtyperne, og sikkert fordi det program er beregnet til film.

Jeg har ikke nok styr på Windows, så jeg må gætte, men prøv at åbne Computer/Denne Computer - her kan du se drevene, fx Drev C, hvor din Windows ligger. Og her finder du også CD-/DVD-drevet. Jeg vil tro, at du kan vælge at brænde CD'en/DVD'en via et højreklik, efter du har flyttet alle JGP-filerne over på drevet ved hjælp af musen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chaplin51 » man jan 27, 2014 13:30

Kim Ludvigsen skrev:
chaplin51 skrev:Nu har jeg oprettet en mappe på skrivebordet og trukket alle filerne fra CDén over og brændt dem på Windows Player. Den gik bare ikke den brænder alle filerne som DAT-filer.

Du skal ikke bruge Windows Player til at brænde filerne. Det er sikkert Windows Player, der laver rod i filtyperne, og sikkert fordi det program er beregnet til film.

Jeg har ikke nok styr på Windows, så jeg må gætte, men prøv at åbne Computer/Denne Computer - her kan du se drevene, fx Drev C, hvor din Windows ligger. Og her finder du også CD-/DVD-drevet. Jeg vil tro, at du kan vælge at brænde CD'en/DVD'en via et højreklik, efter du har flyttet alle JGP-filerne over på drevet ved hjælp af musen.

Jeg prøver. Har også installeret InfanView og her kan billederne vises men jeg kan ikke gemme dem, kun åbne.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf Karl Erik » man jan 27, 2014 17:03

Hej.

Windows kan godt brænde en cd med jpg-filer som du kan se på dit fjernsyn. Som Kim er inde på kan du bruge højreklik menuen. Du åbner mappen med billederne > markerer > højreklikker > og under punktet "Send til" vælger du dit cd-drev. Rester har jeg ikke testet men forhåbentligt giver det sig selv.

Endelig er der også muligheden for at der i mappen-ruden med billederne er et menupunkt til brænding af billederne. Det er der på min mors Windows XP, men ikke på min egen 8.1, og du bruger vist Windows 7 hvis jeg ikke tager fejl.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf chaplin51 » man jan 27, 2014 18:08

Karl Erik skrev:Hej.

Windows kan godt brænde en cd med jpg-filer som du kan se på dit fjernsyn. Som Kim er inde på kan du bruge højreklik menuen. Du åbner mappen med billederne > markerer > højreklikker > og under punktet "Send til" vælger du dit cd-drev. Rester har jeg ikke testet men forhåbentligt giver det sig selv.

Endelig er der også muligheden for at der i mappen-ruden med billederne er et menupunkt til brænding af billederne. Det er der på min mors Windows XP, men ikke på min egen 8.1, og du bruger vist Windows 7 hvis jeg ikke tager fejl.

Nej jeg bruger også 8.1
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Næste

Tilbage til Hjælp til alt