Jeg kan ikke starte min pc heller ikke i fejlsikret tilstand

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Jeg kan ikke starte min pc heller ikke i fejlsikret tilstand

Indlægaf Palu » ons jan 15, 2014 19:19

Hej alle på Ludvigsens gode hjørne,

Jeg har brug for et godt råd, da jeg idag løb ind i ikke at kunne starte min pc, ej heller i fejlsikret tilstand. Jeg er nu temmelig nervøs for at miste mine data, primært worddokumenter og pdf-filer.

Jeg har en HP Envy 15, der er 2.5 år gammel, med windows 7 styresytem.

Før problemet opstod forsøgte jeg at klippe et fødselsdagsflag over i et worddokument, min pc ville ikke og jeg tænkte at jeg ville starte den op påny. Jeg lukkede alt ned og undrede mig over et word dokument, der ikke ville gemmes normalt (og det var ikke det med flaget). Da jeg startede min pc op igen kom den (for kompetente pc folk) blå skærm (og jeg er ikke selv blandt de kompetente pc folk). Derfor håber jeg på et godt råd, se spørgsmål nedenfor.

Siden kom jeg frem til en site med navnet "recovery manage" vidst nok HP's egen problemløser, her kørte jeg fejlfinding uden held - der stod også at jeg kunne tage back up, hvilket jeg forsøgte, men den ville ikke genkende mit eksterne cd-rom drev, så det lykkes ikke med backup på div. filer. Siden, når jeg beder den lukke op i fejlsikret tilstand, er den begyndt at komme op med et advarselsskilt (rød cirkel med hvidt kryds) hvor der står "Initialisering af interaktiv logonproces mislykkedes. Flere oplysninger finder du i hændelseslogonfilen" og videre derfra er jeg ikke kommet. Faktisk kommer det op før den er færdig med at indlæse windows filer (så vidt jeg kan se).

Og så spørgsmålene:

1. Er der nogen der har et bud på hvad problemet kan være? Hvis man kan sige det...
2. Nogen, der ved hvor stor chancen er for at jeg har mistet alt data?
3. Nogen, der kan anbefale et godt sted at få den fikset? Jeg bor i Lyngby, så Kbh er klart en mulighed også. Det er vigtigt de kan redde mine filer, pyt med min pc.

Det var alt, håber på lidt hjælp fra alle Jer kompetente mennesker og tak for muligheden for svar på denne site - krydser fingre for at det går :|

Mvh

Lars

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 7_0_2 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.1 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11A501 Safari/9537.53
Palu

Re: Jeg kan ikke starte min pc heller ikke i fejlsikret tils

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 15, 2014 19:41

Dine data er sandsynligvis intakte, så vidt jeg kan se efter en søgning på nettet, så skyldes fejlen en beskadiget manifest-fil. Løsningen er lettere nørdet, og den kræver en anden computer med Windows 7 eller Vista, og du skal så enten have flyttet harddisken til den anden computer, eller du skal bruge den anden computer til at kopiere og læse filer.

Hvis du har en, som kan hjælpe dig, er der en vejledning her på engelsk:
http://forums.techarena.in/vista-help/7 ... ost5553375

I ovenstående vejledning flyttes harddisken. I nedenstående vejledning som er mindre detaljeret, beskrives en fremgangsmåde med at boote på en DVD og så kopiere filer mellem de to computere:
http://www.neowin.net/forum/topic/51987 ... =589591263
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Jeg kan ikke starte min pc heller ikke i fejlsikret tils

Indlægaf Palu » ons jan 15, 2014 20:01

Kim Ludvigsen skrev:Dine data er sandsynligvis intakte, så vidt jeg kan se efter en søgning på nettet, så skyldes fejlen en beskadiget manifest-fil. Løsningen er lettere nørdet, og den kræver en anden computer med Windows 7 eller Vista, og du skal så enten have flyttet harddisken til den anden computer, eller du skal bruge den anden computer til at kopiere og læse filer.

Hvis du har en, som kan hjælpe dig, er der en vejledning her på engelsk:
http://forums.techarena.in/vista-help/7 ... ost5553375

I ovenstående vejledning flyttes harddisken. I nedenstående vejledning som er mindre detaljeret, beskrives en fremgangsmåde med at boote på en DVD og så kopiere filer mellem de to computere:
http://www.neowin.net/forum/topic/51987 ... =589591263

Tusinde tak Kim, jeg prøver i aften om det lader sig gøre. Så vender jeg måske retur, men uanset, så gør du og din site verden til et bedre sted at være, alene fordi det er muligt at få støtte ! Tak ! :)
Palu

Tilbage til Hjælp til alt