ATI

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

ATI

Indlægaf Grethe Rasmussen » lør jan 25, 2014 23:09

Hej

Min søster har fået slettet ATI på sin bærbare efter jeg sagde at det ikke var et program jeg kendte, men nu er jeg blevet i tvivl om det er ok. Hvis den skal være der vil jeg gerne hvis du kan sende mig et link til at få den genindstalleret.

Med venlig hilsen
Grethe

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 7_0_4 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) GSA/3.2.0.25255 Mobile/11B554a Safari/8536.25
Grethe Rasmussen

Re: ATI

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 26, 2014 2:14

Det er ikke sikkert, hun vil savne programmet. Det er et program, der gør det muligt at skifte skærmopløsning og ændre andre indstillinger i forbindelse med skærmkortet. Skærmkortet fungerer helt fint uden programmet, det er kun ved ændring af indstillinger, det er nødvendigt.

Programmet følger sandsynligvis med, når man installerer den nyeste skærmdriver til ATI fra AMD, hvilket kan gøres her:
http://support.amd.com/en-us/download
Siden er på engelsk, og processen kan være lidt nørdet, fordi man skal vide, hvilket skærmkort man har.

AMD har lavet et program, der kan tjekke skærmkortet og automatisk finde frem til en rette driver og hjælpeprogram, det kan hentes her:
http://support.amd.com/en-us/download/auto-detect-tool
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Grethe » søn jan 26, 2014 19:03

Hej Kim

Mange tak for dit svar. Som du selv skriver ser det lidt nørdet ud, så jeg håber hun klarer sig uden, men ellers kan jeg jo gå tilbage til dine links og forsøge mig. Jeg går ud fra at en systemgendannelse ikke kan løse problemet, siden du ikke skriver noget om det.

Mange hilsener
Grethe
Grethe

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 27, 2014 2:35

Hej Grethe

Det kan du ikke gå ud fra - det er mig, der ikke tænker mig om. En systemgendannelse kan meget vel løse problemet.

Jeg har aldrig selv brugt systemgendannelse, fordi jeg kun bruger Windows "ved siden af", typisk i en såkaldt virtuel maskine, hvor jeg blot bruger en gammel kopi af maskinen, hvis der er problemer. Derfor tænker jeg sjældent på systemgendannelse som en løsning, selvom det måske er den nemmeste løsning i et tilfælde som din søsters.

Du må meget gerne melde tilbage, om det virker.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Grethe » tors jan 30, 2014 16:14

Hej Kim

Det virkede med at lave en systemgendannelse, så jeg slap da heldigvis for alt det andet.

Med venlig hilsen

Grethe
Grethe

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 30, 2014 16:29

Rart at høre, at det lykkedes, og så må jeg fremover prøve at huske at tænke på systemgendannelse som en løsning. Godt, at du selv var opmærksom på muligheden!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt