Omdøbe DAT-fil

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Omdøbe DAT-fil

Indlægaf chaplin51 » tirs jan 28, 2014 11:24

chaplin51 skrev:
Karl Erik skrev:Hej.

Windows kan godt brænde en cd med jpg-filer som du kan se på dit fjernsyn. Som Kim er inde på kan du bruge højreklik menuen. Du åbner mappen med billederne > markerer > højreklikker > og under punktet "Send til" vælger du dit cd-drev. Rester har jeg ikke testet men forhåbentligt giver det sig selv.

Endelig er der også muligheden for at der i mappen-ruden med billederne er et menupunkt til brænding af billederne. Det er der på min mors Windows XP, men ikke på min egen 8.1, og du bruger vist Windows 7 hvis jeg ikke tager fejl.

Nej jeg bruger også 8.1

Desværre Karl Erik, heller ikke dette virker.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf Regmos » tirs jan 28, 2014 14:26

Hvis billeder på en DVD skal kunne vises på et TV, skal de oprettes som lysbilledshow og brændes som en "film" og det kunne Vista og W7, men Windows 8 ikke :evil: så du bliver nødt til at installere et program til opgaven.

Det kunne f.eks. være Ashampoo Burning Studio 14. Det er ikke gratis, men du kan prøve det gratis i en måned, og prisen plejer at falde, jo tættere på udløbsdatoen man kommer.

Burning Studio klarer alle dine brændingsbehov, men skal du kun brænde billeder, kan det gøres billigere med Ashampoo Slideshow Studio.

Der findes muligvis gratis programmer, men jeg har brugt Ashampoo i årevis, så jeg kender dem desværre ikke.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf Jan Krag » tirs jan 28, 2014 17:28

Hej
Det er jo vigtigt, og afgørende, at det bliver lavet i et format, som afspilleren understøtter.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf chaplin51 » ons jan 29, 2014 10:47

Jan Krag skrev:Hej
Det er jo vigtigt, og afgørende, at det bliver lavet i et format, som afspilleren understøtter.

Rigtig Jan og, det er det der er problemet.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf Regmos » ons jan 29, 2014 18:29

... og, det er det der er problemet.

Det klarer Ashampoo. Du skal blot tilføje billeder, evt. musik, menuer, diverse overgange og effekter, så fremstilles en DVD, der kan spilles på langt de fleste afspillere.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf chaplin51 » man feb 03, 2014 11:37

Regmos skrev:
... og, det er det der er problemet.

Det klarer Ashampoo. Du skal blot tilføje billeder, evt. musik, menuer, diverse overgange og effekter, så fremstilles en DVD, der kan spilles på langt de fleste afspillere.

OK, det prøver jeg så.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt