Jeg håber du er ved at være kommet dig helt, så du har kræfter til at klare hverdagen - og en drillende computer.
Det er lidt svært, når man ikke har noget konkret at gå efter. Jeg vil stadig gætte, at den manglende opdatering kan være årsagen eller i det mindste en medvirkende årsag. Nogle gange skal man bare prøve at opdatere igen og igen, hvor det så til sidst lykkes. Der burde også være en fejlmeddelelse i Windows Update, der kan hjælpe med at finde ud af, hvad der går galt, og måske også hvordan du kommer videre.
Du kan også prøve at bruge Joblisten til at se, hvad der stjæler computerens kræfter. Jeg har skrevet en guide til Windows XP, jeg ved ikke, hvor meget de har lavet om til 7'eren, men du kan måske bruge guiden som rettesnor:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-jobliste-trin.phpDer er to ting, der er interessante i joblisten, forbruget af hukommelse og oversigten over processer. På hukommelsessiden kan du se, om problemet skyldes manglende hukommelse og på processersiden kan du se, hvilke programmer og processer, der bruger hukommelse, og hvilke der bruger meget af regnekraften (CPU). Du kan evt. sammenligne joblisten med joblisten i fejlsikret tilstand, hvor computeren kører hurtigere.
Mvh.
Kim Ludvigsen