Størrelses-problemer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Størrelses-problemer

Indlægaf loneb » søn feb 23, 2014 8:22

Hej Ludvigs Hjørne

Kan nogen hjælpe mig med dette problem:
Jeg har en laptop med Win 7 Home Edition installeret. Tidligere kunne jeg se en hel hjemmeside uden at skulle scrolle sidelæns, men på det sidste har jeg været udsat for, at nogle hjemmesider ikke kan ses på en gang på min skærm – og det er vel at mærke hjemmesider, som jeg tidligere har kunnet se uden at skulle scrolle. For eksempel har jeg dette problem på flere sider på borger.dk.
Jeg ved ikke, om jeg er kommet til at klikke en forkert kommando et eller andet sted, jeg tror det ikke, men er der nogen, som kan forklare mig, hvad der kan gøres ved problemet?
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh
Lone

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
loneb

Re: Størrelses-problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 23, 2014 8:38

Du kan være kommet til at ramme genvejen, der zoomer ind på siden. Dette vil forstørre alt på siden, altså både billeder og tekst, og du risikerer netop at skulle rulle sidelæns.

Du kan prøve at zoome ud med tastaturgenvejen Ctrl+- (tasterne Ctrl og minus). Zoom-funktionen virker pr. side, så du skal ind på en side med problemet, før du zoomer ud. Indstillingen vil blive husket fremover for siden. Zoom ind er Ctrl++ (tasterne Ctrl og plus), mens Ctrl+0 (tasterne Ctrl og nul) nulstiller zoom-funktionen for siden.

Der er andre ting, der kan påvirke sidens størrelse, men ovenstående er nok det mest sandsynlige. Hvis teksten bliver for lille til at læse, så vend tilbage.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Størrelses-problemer

Indlægaf Gæst » søn feb 23, 2014 14:06

Hej Kim

Mange tak for hjælpen. Det var lige det, der skulle til. Nu kan jeg se hele siden på en gang!

Venlig hilsen
Lone
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt