Proceslinien: Kan kun se Avast-ikon og ur helt ude t.h.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Proceslinien: Kan kun se Avast-ikon og ur helt ude t.h.

Indlægaf Berndt » man feb 24, 2014 13:18

Det er nogle helt elementære ting, jeg nu ikke kan løse.
Jeg savner pludselig nogle ikoner nede på proceslinien. Jeg har glemt, hvad jeg mangler :oops: - bortset fra lydstyrke-ikonet og netværksikonet. Der er lidt tomt - kun et Avast-ikon og uret helt ude t.h. er synligt.
Hvad kan der være sket med de andre ikoner, og hvordan får jeg det gamle udseende tilbage?

På forhånd tak.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:27.0) Gecko/20100101 Firefox/27.0
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Proceslinien: Kan kun se Avast-ikon og ur helt ude t.h.

Indlægaf Kim Ludvigsen » man feb 24, 2014 15:25

Det er svært at sige, hvad du mangler, for vi kender jo ikke opsætningen af din computer. Ur, netværk og lydstyrke er vist de eneste standard-ikoner dernede. Resten er installerede programmer, som fx Avast. Måske du er vant til at få startet programmer sammen med computeren, som ikke længere bliver startet? Dem kunne du lede efter, men ...

Men der er ingen grund til at gøre det hele mere besværligt end nødvendigt. Hvis du ikke savner en bestemt funktion/ikon i proceslinjen, så gør det jo ikke noget, at det ikke er der. Tværtimod betyder det sikkert, at din computer er en lille smule hurtigere. Skulle du komme i tanke om en bestemt funktion/ikon, som du savner, så er det nemmere at gå på jagt efter, hvordan du får det tilbage.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » man feb 24, 2014 22:38

Problemet har løst sig selv. Da jeg tændte PC'en her til aften, var proceslinien tilsyneladende normal igen ude til højre.
Det der manglede var åbenbart: Netværksikonet og 2 højttaler-ikoner: Realtek HD Audio Konfiguration og Lydstyrke Realtek High Definition Audio.
Hvorfor de var forsvundet midlertidigt, er ikke godt at vide... - Men jeg var nok lidt for hurtig til at kontakte "Hjørnet".
Alt fungerede jo som det skulle, rent teknisk; men tak for svaret.

(P.S.> For resten undrer det mig, at jeg ikke får besked, når der er kommet svar på et spørgsmål.
Jeg må altid ind og tjekke direkte i Hjælpeforummet - Jeg har sat flueben i "Giv mig besked ved besvarelse") (:?:)
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 25, 2014 2:20

Godt det løste sig selv.

Jeg havde åbenbart også misforstået dit første indlæg. Jeg troede, at du netop havde netværksikonet og højtalerikonet, men manglede andre ikoner. Ellers havde jeg nok foreslået systemgendannelse.

Du er ikke den første, der oplever problemer med besvarelse-funktionen. Jeg ved ikke, hvorfor det ikke altid virker.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne