Thunderbird

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird

Indlægaf hada » fre mar 07, 2014 14:15

Når jeg åbner mailprogrammet, åbnes direkte til min indbakke. Jeg har dog været "inde og rode" også med det resultat, at værktøjslinien svar, videresend m.m. lagde sig nederst på siden, og jeg kan ikke finde ud af at flytte den på plads igen. Jeg har dog ved hjælp af "menuline" og tilpas" kunnet lægge disse komandoer op på den værktøjslinie, der starter med hent, skriv m.m. Jeg får heller ikke mine adressebøger automatisk frem, når jeg bruger "skriv". Hvordan får jeg opsætningen tilbage uden for meget besvær.
Hada

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:27.0) Gecko/20100101 Firefox/27.0
hada

Re: Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 07, 2014 16:14

Jeg kan ikke lige huske, om dette også vil flytte din værktøjslinje op på plads, men jeg tror det:

Højreklik på en værktøjslinje
Klik på menupunktet Tilpas
Klik på knappen Gendan standard
Klik på knappen Færdig

Når du har klikket på Skriv, så tryk på genvejstasten F9, den åbner sidebjælken med dine kontakter. Valget vil blive husket næste gang, du skriver en mail.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Thunderbird - åbning

Indlægaf hada » fre mar 07, 2014 16:36

Tak for dit svar på mit sidste indlæg. Dine forslag har jeg prøvet, men uden virkning. Imidlertid har jeg fået den værktøjsbjælke, der lå nederst på siden væk, før du svarede. Jeg ved ikke hvordan.
Iøvrigt kunne jeg ikke finde ud af- i indlægget - at svare dig tilbage, derfor et nyt indlæg.

Det er også blevet OK med sidebjælken med adresser (F9).

Og jeg har stadig nedenstående problem:
Når jeg åbner mailprogrammet, åbner det til den sidst valgt funktion eller side (hvad skal jeg kalde det?) - f.eks.kladder, hvis jeg har været på denne sidst.

Et sidste spørgsmål om noget helt andet. Hvorfor kan jeg ikke skifte farve på tekst eller f.eks. understrege?

Hada
hada

Re: Åbning af Thunderbird

Indlægaf hada » fre mar 07, 2014 16:57

Tak for dit svar på mit sidste indlæg. Dine forslag har jeg prøvet, men uden virkning. Imidlertid har jeg fået den værktøjsbjælke, der lå nederst på siden væk, før du svarede. Jeg ved ikke hvordan.
Iøvrigt kunne jeg ikke finde ud af- i indlægget - at svare dig tilbage, derfor et nyt indlæg.

Det er også blevet OK med sidebjælken med adresser (F9).

Og jeg har stadig nedenstående problem:
Når jeg åbner mailprogrammet, åbner det til den sidst valgt funktion eller side (hvad skal jeg kalde det?) - f.eks.kladder, hvis jeg har været på denne sidst.

Et sidste spørgsmål om noget helt andet. Hvorfor kan jeg ikke skifte farve på tekst eller f.eks. understrege?

Hada

hada

hada

Re: Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 07, 2014 18:06

Du kan ikke i Thunderbird ændre valget af startmappe. Men du kan installere udvidelsen Folderpanetools, der giver dig mulighed for at vælge en startmappe:
https://addons.mozilla.org/da/thunderbi ... ane-tools/

Klik på Downloadknappen på siden, så får du en lille vejledning til, hvordan du installerer udvidelsen. Hvis du får brug for hjælp til, hvordan du bruger udvidelsen, så vend tilbage.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt