Thunderbird og Hosted exchange

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird og Hosted exchange

Indlægaf PrebenBrask » man apr 14, 2014 11:22

Telenor er fuld gang med at lukke for alle email-funktioner - det betyder, at mit, prebenbrask@email.dk, som næsten går tilbage til Cybercity-tiden snart forsvinder. Jeg kan købe et email.com, men jeg prøver med domænet emaile.dk og Hosted exchange hos Wannafind.dk, men, men, men i en hurtig søgning om hvordan med opsætning o.s.v. går det næsten igen, at Thunderbird ikke kan bruges i en Hosted exchange. Kun et par siger halvt ja, men ellers ikke uden særlig hjælp. Er der nogen med et klart, opdateret svar og måske hjælp til opsætning?
På forhånd tak fra Preben Brask

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/34.0.1847.116 Safari/537.36
PrebenBrask

Re: Thunderbird og Hosted exchange

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 18, 2014 14:05

Måske der er tale om en sammenblanding af en hosted mailkonto og en Exchange-server? En Exchange-server bruges typisk i virksomheder, der er bundet op på Microsoft-programmer. Hvis du blot bruger en mailudbyder (eller et webhotel) til dit domæne, skulle der ikke være problemer med at bruge Thunderbird.

Hvis du vil have din helt egen mailadresse, som jeg fx har etellerandet@kimludvigsen.dk, så er køb af domæne den rette vej. Men det koster et årligt beløb til webhotel/mailhotel og selvfølgelig også for selve domænet. Ellers kan du overveje et gratis alternativ i form af en gratis adresse hos fx Gmail, Microsoft eller Yahoo. Her burde adresserne være lige så fremtidssikrede, som hvis du har dit eget domæne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne