Mozilla Firefox

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mozilla Firefox

Indlægaf Charley » ons apr 23, 2014 11:24

Mozilla Firefox har jeg anvendt i årevis uden nogen form for problemer.
Nu sker der pludselig det, at uanset hvad jeg vælger eller arbejder med, så popper vinduet op og i flere gange, b l.a. blot jeg flytter cursoren.
Jeg har allerede forsøgt at ændre diverse indstillinger, selv om jeg ikke kan få øje på noget der kunne tænkes at have effekt, og jeg har yderligere hentet og installeret en Mozilla Firefox igen, uden at det har løst problemet.
Som det ses af denne skrivelse kan jeg komme igennem, men dels er det ret tidsrøvende, dels irriterende, at pop up og down medfører at den side jeg er igang med skal INDLÆSES igen, hvorefter jeg kan fortsætte.

Hvad kan jeg forsøge ?

:?:

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:26.0) Gecko/20100101 Firefox/26.0
Charley

Re: Mozilla Firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 23, 2014 11:52

Jeg forstår ikke, hvad der sker. Kan du prøve at beskrive det mere udførligt? Men prøv først lige at starte Firefox i fejlsikret tilstand for at se, om problemet så forsvinder der. I så fald er det sandsynligvis en udvidelse, der driller. Du starter Firefox i fejlsikret tilstand ved at lukke Firefox og så starte ved at klikke så genvejen til programmet, mens du holder tasten Skift nede.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley » ons apr 23, 2014 17:02

Lukningen af tilføjelserne løste ikke problemet.

Jeg åbner normalt i min standardvindue for (inbox), og uanset hvad jeg herefter foretager mig, så "popper" siden ud og genindlæster inbox, men åbner herefter alligevel den fil eller skriv eller hvad jeg nu ville i gang med.

I fejlsikret tilstand optræder problemet ikke.

Jeg får i øvrigt ikke længere infomail om at der er svar - det mener jeg tidligere var tilfældet!
:?: :( Charley
Charley

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 23, 2014 17:14

Hvis det virker i fejlsikret tilstand, så er det en udvidelse, et tema eller en indstilling, der driller. Der er næsten ikke andet at gøre end at du prøver dig frem.

Det mest oplagte er, at det er en udvidelse. Har du haft dem alle slået fra og genstartet Firefox, for at tjekke, om problemet stadig er der? Genstarten er vigtig, da nogle udvidelser først slås fra efter en genstart.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley » ons apr 23, 2014 17:30

Tak for hjælpen - efter sletning / deaktivering af alle tilføjelser, fungerer Firefox igen normalt.

Jeg installerer generelt så lidt som muligt, og hvis jeg skal bruge en tilføjelse, vil jeg straks kontrollere, om den giver problemer, så kan adressere fejlen
:D Charley.
Charley

Tilbage til Hjælp til alt