excel 2013, kopiere en tekst i en celle til en anden celle

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

excel 2013, kopiere en tekst i en celle til en anden celle

Indlægaf john steffensen » tors maj 01, 2014 8:41

Hej.
Jeg bruger et excel regneark til at føre mit kørselsregnskab.

Nu er mit spørgsmål:
Hvordan kopierer jeg en tekst (Dag-måned-år) fra en celle til en anden?
Jeg skal kun kopiere teksten, ikke andet.
Altså ikke selve cellens udseende (Kant), men alene den tekst der står i cellen.
Synes ikke, jeg kan finde hjælp dertil.
Hvordan gør jeg?
(Det er sikkert MEGET simpelt, men....)
Hilsner, John

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/34.0.1847.131 Safari/537.36
John Steffensen
john steffensen

Re: excel 2013, kopiere en tekst i en celle til en anden cel

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 01, 2014 9:39

Hej John

Har du prøvet at markere cellen og så kopiere med Ctrl+C? Jeg har ikke selv adgang til Excel i øjeblikket, så jeg er ikke klar over, hvor meget der kopieres med på den måde.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: excel 2013, kopiere en tekst i en celle til en anden cel

Indlægaf Karl Erik » tors maj 01, 2014 19:27

Du skriver excel-ark så jeg går ud fra du sidder med en version af Office. Jeg bruger Office på arbejde (ved ikke hvilken) så det her er efter hukommelsen.

Cellen kopierer du med f.eks. Ctrl+C som Kim skriver, men indsættet skal være specielt. Hvis du højreklikker er der ca. på midten en række gule firkanter og når du holder musen over en af dem kan du se hvordan det vil se ud hvis du vælger den. Der kommer vist også et lille tip om hvad der bliver indsat (indhold, formler, formatering). Er de der ikke skal du lede efter noget i retningen af "Speciel indsæt" el.lign.

Endelig er der muligheden for at skrive = i cellen du vil kopiere til og så med musen klikke på cellen du vil kopiere fra (f.eks =c1). Afslut med enter.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne