Sikring af e-mailadresser på hjemmesiden

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Sikring af e-mailadresser på hjemmesiden

Indlægaf 1A9L32R16J » søn maj 04, 2014 8:13

Hvordan forhindrer jeg at min e-mail-adresse på min hjemmeside ikke bliver høstet af en robot?
I mere end 20 år har jeg brugt at linke et par ord eller en gif til adressen, og det er endnu ikke blevet misbrugt, men nu påstås det fra flere sider at en robot sagtens kan læse den "skjulte" adresse!
Hvor sikker er denne metode?
Venlig hilsen
Flemming Svendsen

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
1A9L32R16J

Re: Sikring af e-mailadresser på hjemmesiden

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 04, 2014 8:24

En ting er, hvad en spambot kan, en anden ting, hvad den gør. Hvis du ikke har oplevet problemer med din nuværende metode, så ville jeg i dit sted ikke ændre noget.

Jeg oplever ikke spambotter som så stort et problem som i gamle dage. Det er forholdsvis sjældent, at jeg får spam til indsamlede adresser, selvom jeg absolut intet gør for at beskytte adresserne. Jeg tør ikke sige, om der er færre botter, eller om internetudbyderne rundt omkring er blevet bedre til at blokere for spammen, men mens jeg tidligere kunne få mange hundrede spammails om dagen til indsamlede adresser, så modtager jeg blot 5-10 stykker om dagen nu, og de fanges alle i mit spamfilter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt