billeder og kopier

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

billeder og kopier

Indlægaf lars plovmann » man maj 26, 2014 14:59

Har et problem..

Sagen er den... jeg har mange billeder liggende... RIGTIG mange. og har en næsten sygelig frygt for at miste nogen af dem, og har brugt at kopiere mapperne flere steder, på flere diske, partitioner osv. :)
NU er det bare blevet helt uoverskueligt, og har mistet overblikket en anelse over dem. og mange mapper her jeg liggende 2,4,6 steder.. NU skal der ryddes op, men hvordan ?

findes der er måde - prg. der kan hjælpe med at få styr på det ? at samle ALLE billeder ET sted, og altså kopiere dem over i en mappe, hvor den så selv undlader gengangere osv.
et af mine frygt er at der jo KAN være en mappe 2-3 steder, med samme navn, men måske er der 20 billeder mere i den ene end den anden !!

det ville være en stor hjælp at kunne finde en god og let løsning

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/35.0.1916.114 Safari/537.36
Med musikalsk hilsen
Lars Plovmann
lars plovmann

Geografisk sted: 7800 Skive

Re: billeder og kopier

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 26, 2014 15:33

Har billederne samme filnavn på de forskellige placeringer, og uden at der kan være forskellige billeder med samme filnavn? I så fald er det rimeligt nemt. Jeg ved ikke med din Windows, men du vil sandsynligvis kunne kopiere dem alle over i én mappe, og du vil så få overskrevet dem med samme filnavn, eller få mulighed for ikke at kopiere dem som allerede findes i mappen. Du vil muligvis også have mulighed for at få dubletter omdøbt automatisk, men det skal du i så fald ikke vælge. Resultatet vil være, at du har en mappe med alle billederne og uden dubletter.

Har du forskellige filnavne eller forskellige billeder med samme filnavne, kan du ikke bruge ovenstående metode, men du kan i stedet bruge et program til opgaven. Jeg har ikke selv prøvet det, men dette ser ud til at kunne bruges:
http://www.anti-twin.com/

Når du har fået samlet dig en enkelt mappe med alle dine billeder, så vil jeg foreslå dig en mere sikker og mere overskuelig backup: online backup. Der findes flere forskellige løsninger, men jeg vil klart anbefale IDrive, hvor du får 300 GB plads for 280 kroner om året - første år koster endda kun 140 kroner. Ud over de 300 GB til backup får du også 300 GB til synkronisering. IDrive tilbyder 5 GB gratis, så du kan afprøve tjenesten først.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf lars plovmann » man maj 26, 2014 15:48

jo tak Kim, men det her med at kopiere over via win7 kan nok også lade sig gøre, MEN, jeg kan ikke få det til at virker, sådan helt rigtigt... den stopper så ved en dublant, og så skal jeg manuel sætte den igang igen... det tager laaaaang tid så :)

men det findes der måske en måde på jeg ikke lige kender
Med musikalsk hilsen
Lars Plovmann
lars plovmann

Geografisk sted: 7800 Skive

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 26, 2014 16:13

Dur får ikke en balladeboks, der giver dig valg mellem at overskrive, annullere eller omdøbe? I sådan en plejer det at være muligt at sætte et flueben, så valget huskes for de resterende filer i køen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt