tip og tricks

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

tip og tricks

Indlægaf joan » ons jun 04, 2014 19:23

God aften!
Jeg er gået herind, fordi jeg gerne bringe et råd til en funktion, som jeg ser, mange spørger om.
Det drejer sig om, hvordan 2 computere i samme rum (min mands og min) der er tilsluttet samme modem med router, og hvor vi begge kører Windows Live Mail, kan undgå at få hinandens mails.

Jeg har lige fået ny computer og kan ikke huske mit login til Ludvigs Hjørne, men forsøger alligevel at fortælle om, hvordan det lykkedes mig, at gennemføre den funktion, jeg skulle bruge, så min mand og jeg kun får vores egne mails.

FØLGENDE:

Åbne Live Mail og vælg øverst ved siden af Startsiden MAPPER.
Vælg derpå i den ene (din egen) computer: "Regler for meddelelse".
Sæt flueben ved: Ny e-mail regel . Derpå flueben ved: "Hvor linien "FRA" indeholder: den andens e-mail adresse,
På næste flueben ved: "Vælg den ikke fra serveren".

Samme procedure foretager du på den anden computer (min mands) med opgivelse af e-mail adressen på den første computer.

[b]Jeg håber dette kan bruges
. Det virkede for min mand og mig :)
Mvh
joanmerete

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:29.0) Gecko/20100101 Firefox/29.0
joan

Re: tip og tricks

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 04, 2014 19:43

Hej Joan

Tak for tippet. Problemet med risikoen for delte mails opstår, hvis man har to forskellige mailadresser, men reelt kun har én mailboks. Ligesom man også kun har én postkasse, hvor alle almindelige breve til husstanden havner.

Problemet kan løses, som du skriver, men en måske bedre løsning er, at man får hver sin mailadresse uden at dele mailboks. Det kan fx gøres ved at den ene opretter en gratis mailkonto hos Google, Microsoft eller en anden, der tilbyder den slags.

P. S. Du skriver: "Sæt flueben ved: Ny e-mail regel . Derpå flueben ved: "Hvor linien "FRA" indeholder: den andens e-mail adresse". Jeg går ud fra, at du mener "TIL" og ikke "FRA".
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons jun 04, 2014 20:28

Kim Ludvigsen skrev:Hej Joan

Tak for tippet. Problemet med risikoen for delte mails opstår, hvis man har to forskellige mailadresser, men reelt kun har én mailboks. Ligesom man også kun har én postkasse, hvor alle almindelige breve til husstanden havner.

Problemet kan løses, som du skriver, men en måske bedre løsning er, at man får hver sin mailadresse uden at dele mailboks. Det kan fx gøres ved at den ene opretter en gratis mailkonto hos Google, Microsoft eller en anden, der tilbyder den slags.

P. S. Du skriver: "Sæt flueben ved: Ny e-mail regel . Derpå flueben ved: "Hvor linien "FRA" indeholder: den andens e-mail adresse". Jeg går ud fra, at du mener "TIL" og ikke "FRA".

-------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Kim
Tak for dit svar.

Det er sådan, at vi begge har YouSee oprettede e-mail adresser. Min hedder navn@kabelmail.dk og min mands er navn@youmail.dk
Men det er rigtigt, at jeg fik vejledning til at markere FRA. D.v.s., at mails, der kommer ind på serveren med min e-mailadresse, skal ikke hentes ind i min mands Live Mail - og omvendt. Det virker i alle tilfælde fint. Før jeg lavede den regel, fik vi begge de samme mails, og det var mest mine, som røg ind i Bents postkasse. Men det er slut nu.

Lad mig lige fortælle dig, at jeg måtte købe en ny bærbar, da min skærm, som fik en sort plet i det ene hjørne, til slut gik helt i sort. Ikke til at redde :cry:
Hvor er det dog besværllgt at gå i gang med en ny maskine. Jeg er i øvrigt kæmpe stolt over, at jeg har kunnet få DANSK stavekontrol oprettet i Live Mail :D

Kim, kan du venligst hjælpe mig med at få oplyst mit login til Ludvigs Hjørne? I vil ikke godkende min mailadresse, når jeg siger, at jeg har glemt mit login.
Mvh
joanmerete
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 04, 2014 20:42

Du har måske opgivet et forkert brugernavn? Du er tilmeldt med brugernavnet meretejo. Jeg har lige bestilt en mail til dig med nulstilling af adgangskode, den skulle gerne allerede ligge i din mailboks.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf joanmerete » ons jun 04, 2014 21:49

Kim Ludvigsen skrev:Du har måske opgivet et forkert brugernavn? Du er tilmeldt med brugernavnet meretejo. Jeg har lige bestilt en mail til dig med nulstilling af adgangskode, den skulle gerne allerede ligge i din mailboks.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mange tak for svaret med min kode.

selvfølgelig var det mig der havde fejlet :oops:

Nogle min tidligere gemte notater var væk med den gamle computer, men jeg havde da heldigvis taget rigtig mange backups :)
Tak for hjælpen.

Venlig hilsen
meretejo
joanmerete

Indlægaf meretejo » tors jun 05, 2014 11:37

Kim Ludvigsen skrev:Hej Joan

-------------------------------------------------------------------------------------------------

du har fuldstændig ret!!!:

Derpå flueben ved: "Hvor linien "FRA" indeholder: den andens e-mail adresse og visa versa.

Du siger: Jeg går ud fra, at du mener "TIL" og ikke "FRA".

Ja præcis, sådan som du siger, det skal være TIL ikke FRA. Sorry!
mvh
meretejo
meretejo
meretejo

Tilbage til Hjælp til alt