D-link dns-320

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

D-link dns-320

Indlægaf borgsur » ons jul 23, 2014 13:04

Hej er der nogen her som kan hjælpe mig med at få adgang til min hardisk på d-link dns-320, har prøvet alt med uden held. Det eneste jeg efterhånden bare vil have gjort er at få hivet data ud af den da der ligger nogen ting der på som er meget vigtig.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101 Firefox/31.0
borgsur

Re: D-link dns-320

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 23, 2014 14:23

Hvad sker der, når du prøver at få adgang til dine filer? Giv os eventuelle fejlmeddelelser ordret.

Jeg kender ikke maskinen, hvordan forbinder du til den i øjeblikket, via netstik? Kan du forbinde til den med et USB-kabel?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons jul 23, 2014 14:32

Det er via netkabel den sidder på en router hvor man så får adgang den vej til den. Det jeg har prøvet er at hente nogen programmer som kan se linux filer og der ved konverter dem om så jeg kunne få adgang på den måde. Har også kørt ubuntu live for og se om jeg kunne se den vej kunne jeg heller ikke. Til sidst har jeg sat den til med usb og ja det virket heller ikke. Så har rendt hoved mod muren uden held. og har snakket med den internet udbyder som vi har efter vi skiftet til nyt og han kunne heller ikke hjælpe.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 23, 2014 15:05

Prøv at forklare nærmere, hvad der sker, når du prøver at få forbindelse til den. Fejlmeddelelser kan ofte give et ret godt fingerpeg til problemet.

Hvad er det for nogle ting, du har liggende på den? Billeder, video, musik eller hvad? Jeg spørger fordi jeg ikek forstår, hvorfor du har prøvet med et Linux-program.

Har du nogensinde haft det til at virke fra din computer - og hvilket styresystem har du på computeren?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons jul 23, 2014 15:34

Den køre med ext3 format og det er linux format og ja der er buget og fotos som er vigtig på den. Efter den kom på ny netværk kunne jeg ikke komme i kontakt med den. Den finder ikke de hd som er i den. Og den eneste mulighed der er at formater den og det har man ikke lyst at gøre.
Gæst

Indlægaf Gæst » ons jul 23, 2014 15:36

Og ja den har både kørt på min windows 8.1 og windows 7
Gæst

Indlægaf linux-abc.dk » ons jul 23, 2014 15:37

Hej Kim
borgsur startede ovre ved os http://www.linux-abc.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=45&t=1921 men kører windows 8.1 - ikke lige vores spidskompetence :wink:

Hans NAS kører ganske rigtigt med et linux-OS - fandt brugermanualen her

Jeg er ikke ekspert i NAS'er men er ret sikker på at problemet er at den har fået tildelt en ny adresse på hans lan efter skift til ny udbyder og dermed ny router.

Den skive som følger med NAS'en kan kun køre en guide som ender med at formatere diskene i den, så indgangen skal være web-ui'en hvis der skal ændres på opsætningen. Det er så ikke det der er problemet nu.

borgsur du er nød til at oplyse hvilket fabrikat og model router du har fået udleveret fra Fullrate for at du kan blive guidet ind i den og finde ud af hvilken adresse NAS'en har fået tildelt.
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 23, 2014 15:48

Filformatet har ingen betydning. De fleste filer på internettet ligger også på Linux-harddiske, og du kan sagtens se hjemmesider og billeder på nettet alligevel.

Jeg kan forstå, at du har flyttet din D-link fra ét netværk til et andet. har du opsat D-link på det nye netværk? Jeg ved ikke, om du selv opsatte den på det gamle, men det gøres med en CD i din computer. Harddiskene i D-link'en skulle så gerne blive fundet ved opsætningen. Har du manualen og CD'en?

Du skal i hvert fald ikke formatere, dine filer ligger ganske givet stadig på D-link'en, du skal bare have adgang til dem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons jul 23, 2014 15:53

Ja men det er der den kommer med at når man sætter den op på ny at man skal formater de hd som der sidder der i for at at de skal komme frem igen. Har prøvet at komme uden om.
Gæst

Indlægaf Klattrup » ons jul 23, 2014 15:54

Den nye ip-adresse burde kunne findes ved hjælp af en netværks scanner, fx http://www.snapfiles.com/get/spscanner.html
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Gæst » ons jul 23, 2014 16:04

Mange tak jeg prøver, har bare fået 1000 flere grå hår på det sidste hehe. Kan du have en rigtig god dag :-)
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 23, 2014 16:14

Hej linux-abc

Jeg havde ikke set, at du havde nået at svare inden mit forrige indlæg. Jeg fandt også selv manualen, men det hjælper jo ikke meget, hvis den ikke vil installere en allerede formateret harddisk.

Lad os håbe, det hjælper med web-UI'en, og at IP-adressen kan findes med Klattrups netværksscanner.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf linux-abc.dk » ons jul 23, 2014 16:39

Hej Kim
Kim Ludvigsen skrev:Jeg havde ikke set, at du havde nået at svare inden mit forrige indlæg
kender det godt, det kan jo smutte det skidt :lol:
Gæst skrev:har bare fået 1000 flere grå hår på det sidste hehe.
- og vi andre har snart ikke andet :roll:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Tilbage til Hjælp til alt