Forsinket start

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Forsinket start

Indlægaf Karl Erik » tirs apr 17, 2007 17:25

Hej.

Jeg har sat Screamer Radio til at starte når jeg starter min computer. Det sker bare for hurtigt, før der er forbindelse til internettet, så jeg skal selv starte afspilningen. Kan jeg forsinke starten af Screamer Radio eller få den til at vente på internetadgang?

Jeg har vinget af i "Automatically play on startup".
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Re: Forsinket start

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 17, 2007 17:49

Prøv at tjekke denne tråd hos Google Groups.

Du skal læse lidt ned, så finder du et link til programmet sleep.exe og en miniforklaring, og endnu længere nede får du en mere detaljeret forklaring på brugen af programmet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » tors apr 19, 2007 8:05

Tak, det var noget jeg kunne bruge.

Jeg har fået lavet to filer der ser sådan ud:

@echo off
start /min /wait C:\Programmer\ForsinketStart\Forsinket10.bat
C:\Programmer\ScreamerRadio\screamer.exe
exit

@echo off
C:\Programmer\ForsinketStart\sleep.exe 00:00:10 /pk
exit

Når Screamer Radio er startet er der en sort boks tilbage. Foroven står der "C:\WINDOWS\system32\cmd.exe". Det må være en af bat-filerne der ikke lukkes ordentligt ned. Kan du sige mig hvorfor?
Karl Erik
Karl Erik

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 19, 2007 12:54

Karl Erik skrev:Når Screamer Radio er startet er der en sort boks tilbage. Foroven står der "C:\WINDOWS\system32\cmd.exe". Det må være en af bat-filerne der ikke lukkes ordentligt ned. Kan du sige mig hvorfor?

Jeg har aldrig leget særlig meget med bat-filer (jeg bruger noget, der hedder Rexx), så jeg ved desværre ikke, hvorfor den ikke vil lukke - jeg har på fornemmelsen, at det er den første bat-fil, der ikke lukkes, før Screamer Radio lukkes.

Hvis du ikke finder en anden løsning, så kan du altid starte bat-filen via en genvej. Åbn egenskaberne for genvejen og vælg, at bat-filen skal startes minimeret.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » lør apr 21, 2007 3:00

Efter lidt experimenteren er jeg kommet frem til at det slet ikke behøver at være så vanskeligt ':D'. En enkelt bat-fil klarer det hele.

@echo off
start /min /wait C:\Programmer\ForsinketStart\sleep.exe 00:00:05 /pk
start C:\Programmer\ScreamerRadio\screamer.exe
Exit

Det var alt der var brug for!!
Karl Erik
Karl Erik

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 21, 2007 10:48

Karl Erik skrev:Efter lidt experimenteren er jeg kommet frem til at det slet ikke behøver at være så vanskeligt ':D'. En enkelt bat-fil klarer det hele.

Fedt! Og så kan du bryste dig af at være skrappere end ham, der kom med den oprindelige løsning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne