Defragmentering af D-drev

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Defragmentering af D-drev

Indlægaf jullesvaneke » fre aug 22, 2014 7:51

Hej
Når jeg ser på D-drevet under Computer vises samlet størrelse 16.5GB med ledig plads 1,75GB.
Under Programmer/Defragmentering vises 0% framenteret.

Men, når jeg kører AVG Tune-Up fortælles, at D-drevet er heavily fragmented (93,4%).
Samtidig vises hvordan. Det ser ikke godt ud! Hvordan gennemtvinger jeg en defragmentation?

Tak på forhånd
Julle

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
jullesvaneke

Re: Defragmentering af D-drev

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 22, 2014 8:49

Jeg ville nok stole mere på, hvad Microsofts defragmenteringsprogram fortæller, end hvad AVG fortæller. Hvis ikke Microsofts program foreslår en defragmentering, så tror jeg ikke, der er nogen grund til at prøve at gennemtvinge en.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jullesvaneke » søn aug 24, 2014 9:45

Hej Ludvig
Nu har jeg fået den ide at fjerne alle gendannelsespunkter undtagen det sidste. Herefter kan opstart af PC-en måske ske hurtigere. Den er 155 sek. om at være kampklar.
Forud for det har jeg taget en kopi af al data og systemafbildning ud på en ekstern harddisk, 128GB.
MEN ak og ve: Da kopieringen var færdig skulle jeg indsætte en DVD i drev E til brug for system reparation. Det kunne kun være i E-drevet. MEN igen: En ny fejl, som jeg ikke
kunne forstå, nemlig "System reparationsdisken kunne ikke oprettes, fejl forkert parameter 0x80070057". Hvorfor skal det være så svært?

Tak for dine altid hurtige svar. Skal jeg bare lade systemet selv rydde op på D-drevet efterhånden som der dannes nye gendannelsespunkter? Det er bare opstarten, der tager laaang tid.
Mvh. Julle
jullesvaneke

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 24, 2014 10:10

Over 2½ minut i opstart er meget lang tid, men opstartstiden har ikke noget med gendannelsespunkterne at gøre.

Du må have noget, der generer under opstarten, og der er desværre mange muligheder. Det kan fx være en driver til printer eller andet hardware, som driller, og som så forsinker hele processen. Det kan være, du har mange programmer, der startes automatisk, når computeren startes. Det kan være et sikkerhedsprogram, der skanner eller foretager sig andet under opstarten. Eller det kan være, du har fået snavs ind, der ligger og driller. Og det kan selvfølgelig også bare være din computer, som er alt for svag.

Plejer den at starte hurtigere?
Kan du huske, om du har installeret nye programmer, opdateret Windows eller lignende kort før problemet startede?

Har du mange ikoner liggende i meddelelsesområdet? Programmer, der starter sammen med computeren placerer gerne en ikon der.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne