Java (TM) kræver din tilladelse til at køre

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Java (TM) kræver din tilladelse til at køre

Indlægaf Berndt » lør nov 29, 2014 0:54

Jeg er åbenbart løbet ind i en stime.
Nu er der også problemer med at komme ind på min netbank via Google Chrome. Det går fint, når jeg bruger Firefox eller Internet Explorer (ligesom da jeg skulle fjerne trovi.com som søgemaskine), men altså ikke med Chrome.
Jeg kan ikke finde nogen forståelig forklaring på nettet. Hvordan markerer jeg, at jeg giver den ønskede tilladelse, og at den skal gælde hver gang jeg går ind på min netbank? Når jeg højreklikker, vælger jeg: "Kør dette plugin", men der sker intet. Jeg savner kommandoen: "Kør dette plugin - og lad det gælde permanent".
Da det altså igen er Google Chrome, der er svær at have med at gøre, har jeg lyst til at fjerne den.
Men måske kan jeg endnu engang få et godt råd her?

På forhånd tak.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:33.0) Gecko/20100101 Firefox/33.0
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Java (TM) kræver din tilladelse til at køre

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 29, 2014 10:51

Sker der slet ikke noget, når du vælger at køre plugin'et? Prøv at gøre vinduet mindre. Hos mig åbnes der typisk et vindue, hvor jeg skal bekræfte, at jeg vil køre Java, og det gemmer sig ofte bag hovedvinduet - der er så godt nok i Firefox, jeg har ikke prøvet i Chrome.

Om ikke andet kan du bruge en af de andre browsere, når nu det virker i dem. Det varer sikkert ikke så længe, før din bank også går over til at bruge JavaScript i stedet for Java, og så burde det også virke i Chrome.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » tirs dec 02, 2014 11:52

Når jeg har fået løst et computerproblem, sørger jeg - for en ordens skyld - altid for at fortælle jer om det.
Det gælder også denne gang. Jeg fik som sagt ikke noget ud af at højreklikke og pege på: "Kør dette plugin".

I søndags (!) ringede jeg til bankens kundeservice, som ikke kunne komme med nogen teknisk forklaring. Man bekræftede dog, at banken ganske rigtigt snart vil benytte JavaScript i.s.f. Java.

Men så i dag, hvor jeg ringede til den lokale bankfilial om det trods alt lidt irriterende problem, var der "bid". - Han spurgte mig, om jeg ikke kunne se et ikon med et rødt kryds t.v. for den gule stjerne foroven. Det skulle jeg bare klikke på og så ændre kommandoen fra Bloker altid... (resten husker jeg ikke) til: Tillad altid ... (m.m.) -> Så forsvandt det røde kryds t.v. for den gule stjerne, og nu fungerer det fint også i Google Chrome :)
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 02, 2014 12:25

Berndt skrev:Når jeg har fået løst et computerproblem, sørger jeg - for en ordens skyld - altid for at fortælle jer om det.

Tak! Det burde alle altid gøre, så andre kan få glæde af løsningen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne