USB nøgle - Film fra internet afspilning på TV'et

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

USB nøgle - Film fra internet afspilning på TV'et

Indlægaf Berndt » ons dec 10, 2014 13:15

Jeg har gennemlæst indlæggene vedr. benyttelse af USB nøgle for at finde noget om optagelse af en film på internettet via PC'en og senere afspilning af filmen i TV. Desværre kan jeg ikke finde noget, der hjælper mig videre.

Det er første gang jeg har prøvet at optage en film fra nettet via en USB nøgle. Jeg benyttede Free Make Video Converter, og det virkede fint. Jeg har i hvert fald nu fået set en krimi færdig på computerskærmen. På grund af en ekstraudsendelse i TV (tyske ZDF) fik jeg nemlig ikke de sidste 15 min. af filmen med på optagelsen på DVD-optageren (en timer-optagelse), så det var jo ærgerligt.

Jeg troede så, at man kunne se filmen på ny på vores TV, ved at optage den igen på en USB nøgle (som jeg havde formateret), stikke denne i DVD'ens USB-indgang, via TV-skærmen vælge Drive Select -> USB -> Play Video (DivX) og så trykke OK. Men så nemt er det altså ikke. Jeg kunne se på skærmen, at den havde genkendt "Kingston" (USB nøglen), men linien med filmens navn Title Name var tom. - Nu har jeg på nettet fundet ud af, at jeg i blinde havde valgt FLV-formatet ved konverteringen i stedet for AVI. Ville det være lykkedes for mig med AVI? - Hvad med DivX? - Er det et umuligt projekt, for en anden gangs skyld?

På forhånd tak for svar.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/39.0.2171.71 Safari/537.36
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: USB nøgle - Film fra internet afspilning på TV'et

Indlægaf Regmos » tors dec 11, 2014 8:25

Prøv at Google "ditTV tv usb format ". Hos mig giver søgningen "samsung tv usb format " DENNE SIDE som øverste resultat. Hvis du scroller lidt ned, finder du et skema med gangbare formater.

Her ville jeg vælge en NTFS formateret USB (klarer filer over 4 GB) og videoformatet .mp4 (video:H264/lyd:AAC). Det giver en fin kvalitet, og kan afspilles på langt de fleste enheder.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf Berndt » tors dec 11, 2014 22:33

Jeg fik da noget ud af dine tips, Regmos.

Det er jo noget af en jungle, det med formaterne. Jeg anede ikke, at det var så kompliceret at downloade noget og gemme det på en USB nøgle.

Men ved at følge dine anvisninger lykkedes mig endnu engang (som test) at downloade og gemme den nævnte film på USB nøglen (der blev formateret på ny), så den kunne ses via USB-indgangen på en Denver satellitmodtager, der er tilsluttet en 19" fladskærm i et værelse.
Mærkelig nok kunne USB nøglen nemlig ikke godkendes af vores 2 DVD-optagere (Sony og Panasonic) > Forkert format, tomme linier.

Da det er sjældent, at der er behov for at optage en manglende slutning af en film eller lignende, vil jeg ikke bøvle mere med det, og en anden gang bare optage og se resten af udsendelsen via satellitmodtagerens USB-indgang på samme måde som nævnt ovenfor. Denver er åbenbart mere på bølgelængde med PC'ens formater end Sony og Panasonic.

Tak for hjælpen.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Regmos » søn dec 14, 2014 17:07

Fik lige tid til at lege lidt med mit foretrukne konverteringsprogram 8)

http://www.videotovideo.org/

Fandt en lille video og trak den ind i programmets vindue, valgte fanen HDTV i det vindue der popper op, klikkede på det format der hedder

H264/AVC HD
1080p 16:9

(6. sidst) og klikkede OK. Valgte USB nøglen som Output Folder (klik på "mappen" nederst), klikkede Convert, ventede til den var færdig og satte USB'en i fjernsynet.

Der var ikke et øje tørt. Videoen startede uden problemer og stod klokkerent. Utroligt let, og det skulle undre mig meget hvis ikke et af HDTV formaterne passer til dine maskiner.

Hvis det bliver nødvendigt at eksperimentere, kan du nøjes med at konvertere et par minutter (klik Stop og vent et øjeblik) i hvert format.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf Berndt » ons dec 17, 2014 0:15

Jeg har nu - i "tusmørket" (2 aftener) - prøvet at få det til at virke via det nævnte program: http://www.videotovideo.org/
Men uden held. - Jeg tror ikke, jeg vil gøre flere forsøg. Jeg prøvede i stedet at overføre forskellige andre korte video-sekvenser på USB nøglen via Freemake Video Converter, og de kunne også uden videre vises på den nævnte Denver satellitmodtager.
Måske er mine 2 DVD-optagere for gamle - ca. 5 og 7 år(?) - Men det går jo også fint på den måde, jeg har nævnt her. Jeg undrer mig over, at der er så mange formater.

Oven i det hele fik jeg igen bøvl med søgemaskinen: Google var i forbindelse med ovenstående aktiviteter - uden at jeg havde bemærket noget - blevet "skubbet til side" og erstattet af Ask. Men jeg har netop nu fået Ask fjernet igen.
Mvh.
Berndt
Berndt

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne